With two who love each other
A television program in the training of medical students
Abstract Medical training deserves an education that stimulates scientific knowledge, in which the cinema and the many audiovisual materials conceived for television are linked as a facilitating entity to the teacher to elevate the student's culture and thus influence the relevance of his management as a future public health professional, committed to the ethics of his practice and in particular to research involving trials. In this sense, programs such as the interview with Dr. Jorge Berlanga Acosta, an eminent researcher in the television space ¨Con dos que se quieran¨, used through debate with medical students, stand out.
- Referencias
- Cómo citar
- Del mismo autor
- Métricas
Valero Marcet M, Pérez Sánchez J. Cine y práctica reflexiva. Una experiencia en los estudios de Medicina del Campus del Mar de Barcelona. Rev. Med. Cine. 2018; 14(4): 253-258.
Moreta Velayos F, Moreta Montero C, Fuente Hermosín I, Montero Sánchez N. Sesión de cine en Atención Primaria. Rev. Med. Cine. 2016; 12(1): 60-63.
García Torres DS, Sánchez Hechavarría M, Montoya Ledel M, Franco Díaz C, Díaz Suárez R. El Cine Club como vía para el debate y tratamiento a la educación preventiva antidrogas en estudiantes de medicina. Rev. Med. Cine. 2016; 12(4): 236-239.
García Torres DS, Fuentes Domínguez N, Mendoza Ruiz M, Díaz Suárez R, Perera Díaz J. El cine debate con estudiantes de medicina para incidir preventivamente sobre el sexo transaccional. Rev. Med. Cine. 2018; 14(4): 245-251.
García Torres DS. Moulin Rouge en la formación cultural de estudiantes de medicina. Rev. Med. Cine. 2019; 15 (1): 33-36.
Guardiola E, Baños J. El papel de las humanidades médicas en la educación de los profesionales de la salud del siglo XXI. Rev. Med. Cine. 2017; 13(4): 155-157.
Pintor Holguín E, Rubio Alonso M, Herreros Ruiz B, Corral Pazos de Provens OJ Buzón Rueda J, Vivas Rojo E. Rev. Educ. Med. 2012; 15 (3): 161-166
Hernández Figaredo P, Peña García F. El cine como herramienta en la docencia de Psiquiatría. Rev. Hum. Médicas. 2013;13(1): [aprox. 21 p.].
Gutiérrez Medina H, García Ferreiro ÁL, Colina Cabrera D, Yanes Díaz D, Jiménez Lorenzo F. El cine debate como recurso del aprendizaje en la enseñanza de la Psiquiatría. EDUMECENTRO. 2019; 11(2): 148-162.
Prieto Jiménez A. Sobre «Con 2 que se quieran». Cubadebate [Internet]. 27 de noviembre de 2019.
Iglesias M. La edición para la televisión. El cine es cortar [Internet]. 27 de mayo de 2015.
Díaz Monserrat L. Millonario. Granma [Internet]. 5 de marzo de 2019.
Arias Peña G. Jorge Berlanga: Tengo una fuerte atadura sentimental con Bayamo. La Damajagua. [Internet]. 27 de febrero de 2019.
Álvarez López A. Respuesta al tratamiento con Heberprot-P® según la severidad de la enfermedad arterial periférica. Rev. Cub. Angiol. Cir. Vasc. 2016; 17( 2 ): 130-137.
Rodríguez Rodríguez Y, Martínez Gálvez I. Características del paciente con pie diabético no isquémico tratado con Heberprot-p®. Rev. Cub. Angiol. Cir. Vasc. 2018; 19(1):36-45.
Falcón Fariñas I N, Escalante Padrón O, Nordelo Valdivia A. Evaluación social del tratamiento con el Heberprot-p® en la asistencia primaria de salud. Rev. Cub. Angiol. Cir. Vasc. 2018; 19(1):53-64.
González Blasco P, Pinheiro T R, Ulloa Rodríguez M F, Angulo Calderón NM. El cine en la formación ética del médico: un recurso pedagógico que facilita el aprendizaje. Rev. Pers. Bioét. 2009; 13 (2): 114-127.
Casado da Rocha A. El cine en la creación de una ética para la profesión médica: Las normas de la casa de la sidra. Rev. Enlace. (2009); 6(2), 13-25.
Pérez Betancourt R Cine y coronavirus. Granma [Internet]. 16 de marzo de 2020.
Moreta Velayos F, Moreta Montero C, Fuente Hermosín I, Montero Sánchez N. Sesión de cine en Atención Primaria. Rev. Med. Cine. 2016; 12(1): 60-63.
García Torres DS, Sánchez Hechavarría M, Montoya Ledel M, Franco Díaz C, Díaz Suárez R. El Cine Club como vía para el debate y tratamiento a la educación preventiva antidrogas en estudiantes de medicina. Rev. Med. Cine. 2016; 12(4): 236-239.
García Torres DS, Fuentes Domínguez N, Mendoza Ruiz M, Díaz Suárez R, Perera Díaz J. El cine debate con estudiantes de medicina para incidir preventivamente sobre el sexo transaccional. Rev. Med. Cine. 2018; 14(4): 245-251.
García Torres DS. Moulin Rouge en la formación cultural de estudiantes de medicina. Rev. Med. Cine. 2019; 15 (1): 33-36.
Guardiola E, Baños J. El papel de las humanidades médicas en la educación de los profesionales de la salud del siglo XXI. Rev. Med. Cine. 2017; 13(4): 155-157.
Pintor Holguín E, Rubio Alonso M, Herreros Ruiz B, Corral Pazos de Provens OJ Buzón Rueda J, Vivas Rojo E. Rev. Educ. Med. 2012; 15 (3): 161-166
Hernández Figaredo P, Peña García F. El cine como herramienta en la docencia de Psiquiatría. Rev. Hum. Médicas. 2013;13(1): [aprox. 21 p.].
Gutiérrez Medina H, García Ferreiro ÁL, Colina Cabrera D, Yanes Díaz D, Jiménez Lorenzo F. El cine debate como recurso del aprendizaje en la enseñanza de la Psiquiatría. EDUMECENTRO. 2019; 11(2): 148-162.
Prieto Jiménez A. Sobre «Con 2 que se quieran». Cubadebate [Internet]. 27 de noviembre de 2019.
Iglesias M. La edición para la televisión. El cine es cortar [Internet]. 27 de mayo de 2015.
Díaz Monserrat L. Millonario. Granma [Internet]. 5 de marzo de 2019.
Arias Peña G. Jorge Berlanga: Tengo una fuerte atadura sentimental con Bayamo. La Damajagua. [Internet]. 27 de febrero de 2019.
Álvarez López A. Respuesta al tratamiento con Heberprot-P® según la severidad de la enfermedad arterial periférica. Rev. Cub. Angiol. Cir. Vasc. 2016; 17( 2 ): 130-137.
Rodríguez Rodríguez Y, Martínez Gálvez I. Características del paciente con pie diabético no isquémico tratado con Heberprot-p®. Rev. Cub. Angiol. Cir. Vasc. 2018; 19(1):36-45.
Falcón Fariñas I N, Escalante Padrón O, Nordelo Valdivia A. Evaluación social del tratamiento con el Heberprot-p® en la asistencia primaria de salud. Rev. Cub. Angiol. Cir. Vasc. 2018; 19(1):53-64.
González Blasco P, Pinheiro T R, Ulloa Rodríguez M F, Angulo Calderón NM. El cine en la formación ética del médico: un recurso pedagógico que facilita el aprendizaje. Rev. Pers. Bioét. 2009; 13 (2): 114-127.
Casado da Rocha A. El cine en la creación de una ética para la profesión médica: Las normas de la casa de la sidra. Rev. Enlace. (2009); 6(2), 13-25.
Pérez Betancourt R Cine y coronavirus. Granma [Internet]. 16 de marzo de 2020.
Mendoza Ruiz, M., García Torres, D. S., Cardero González, Y. E., & Díaz Suárez, R. (2021). With two who love each other: A television program in the training of medical students. Journal of Medicine and Movies, 17(4), 303–308. https://doi.org/10.14201/rmc2021174303308
Most read articles by the same author(s)
- Daniel Sebastián García Torres, Moulin Rouge (2001) in the cultural formation of students of medicine , Journal of Medicine and Movies: Vol. 15 No. 1 (2019)
- Daniel García Torres, Miguel Enrique Sánchez Hechavarría, Miguel Montoya Ledel, Carlos Y Franco Díaz, Rosandra Díaz Suárez, The Cinema Club as a Way for the Debate and Treatment to the Antidrug Preventive Education in Medicine Students , Journal of Medicine and Movies: Vol. 12 No. 4 (2016)
- Daniel García Torres, Nerkis Fuentes Domínguez, Mirelna Mendoza Ruiz, Rosandra Díaz Suárez, Jorge Perera Díaz, The cinema debates with medicine students to impact preventively on the prostitution , Journal of Medicine and Movies: Vol. 14 No. 4 (2018)
- Daniel Sebastián García Torres, Exchanges on the filmography de Thomas Lilti, their incidence in the formation of cuban doctors , Journal of Medicine and Movies: Vol. 15 No. 2 (2019)
Similar Articles
- Aliz Juliana Jiménez Silgado, Erwin Hernando Hernández Rincón, Álvaro Romero Tapia, Claudia Liliana Jaimes Peñuela, Limitations and Benefits of Medical Education through Film: a scoping Review , Journal of Medicine and Movies: Vol. 20 No. 3 (2024)
You may also start an advanced similarity search for this article.
Downloads
Download data is not yet available.
+
−