Cinema to Carry Out Formative Examinations of Psychology in Three Different Degrees of the Pompeu Fabra University

  • Jorge Pérez
    Universidad Pompeu Fabra
  • Eva Baillès
    Hospital Vall d’Hebrón. Barcelona.

Abstract

The use of commercial cinema to carry out formative examinations of Psychology in three different degrees of the Pompeu Fabra University (UPF): Criminology, Human Biology and Medicine is narrated. Results in the three grades are compared. The students of Criminology obtained lower results than those of Human Biology and Medicine.
  • Referencias
  • Cómo citar
  • Del mismo autor
  • Métricas
Guilbert JJ. Education handbook for health personnel. 6th ed. Geneve: World Health Organization; 1992.

Wass V, Van der Vluten C, Shatzer J, Jones R. Assessment of clinical competence. Lancet. 2001; 357: 945–949.

Rolfe I, McPherson J. Formative assessment: How am I doing? Lancet. 1995; 345: 837–839.

Cohen-Schonatus J. Student assessment and examination rules. Med.Teach. 1999; 21(3): 318–321.

Schuwirth LW, Van der Vleuten CPM. Different written assessment methods: what can be said about their strengths and weakness? Med. Educ. 2004; 38(9): 974-979.

Epstein RM. Assessment in medical education. N. Engl. J. Med.; 2007: 356: 387-96

Nolla-Domenjó M. La evaluación en educación médica. Principios básicos. Edu. Med. 2009; 12(4): 223-229. https://scielo.isciii.es/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1575-18132009000500004

Friedman M. AMEE Guide No 14: Assessment in outcome-based education. Med. Teach. 1999; 21(1): 23–25.

Rushton A. Formative assessment: A key to deep learning? Med. Teach. 2005; 27(6): 509-513.

Baños JE, Pérez J. Cómo fomentar las competencias transversales en los estudios de Ciencias de la Salud: una propuesta de actividades. Edu. Med. 2005; 8(4): 216-225. https://scielo.isciii.es/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1575-18132005000500006

Calvo Iglesias E. Verdejo Rodríguez A. El cine, un recurso didáctico para la introducción dela perspectiva de género. Rev. Inves. Educ. Uni. 2019; 2(1): 58-73.
https://rieu.webs.uvigo.es/RIEU/Vol2/RIEU_2_2_1_ex05_10.pdf

García Sánchez JE, Trujillano Martín I, García Sánchez E. Medicina y cine ¿Por qué? Rev. Med. Cine. 2005; 1(1): 1-2.
https://revistas.usal.es/cinco/index.php/medicina_y_cine/article/view/224/412

Alexander M, Lenahan P, Pawlow A. Cinemeducation: a comprehensive guide to using film in medical education. Oxford: Radcliffe Publishing; 2005.

Baños JE, Aramburu J, Sentí M. Biocinema: la experiencia de emplear películas comerciales con estudiantes de Biología. Rev. Med. Cine. 2005; 1(2): 42-46.
https://revistas.usal.es/cinco/index.php/medicina_y_cine/article/view/221/406

Farré M, Pérez J. Uso del cine comercial en la docencia de Bioética en estudios de Biología. Rev. Med. Cine. 2011; 7(1): 3-7.
https://revistas.usal.es/cinco/index.php/medicina_y_cine/article/view/13780/14193

Pérez J, Aramburu J, Baños JE, Bosch F, Díez J, Farré M, Girvent M, Sentí M, Valverde O. Uso del cine comercial como herramienta docente en estudios en ciencias de la salud. Una experiencia multidisciplinar y colectiva. FEM. 2014; 17(3): 131-135. https://scielo.isciii.es/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S2014-98322014000300002&lng=es&nrm=iso&tlng=es

Pérez J, Baillès E. Uso del cine comercial en la enseñanza de Psicología para estudiantes de Medicina y de Biología. Rev. Med. Cine. 2020; 16(4): 297-305.
https://revistas.usal.es/cinco/index.php/medicina_y_cine/article/view/rmc2020164297305/24617

Carrillo-de-la-Peña MT, Baillès E, Caseras X., Martínez A, Ortet G, Pérez J. Formative assessment in pre-graduate students of health sciences. Adv. Health Sc. Educ. 2009; 14: 61-67.
Pérez, J., & Baillès, E. (2022). Cinema to Carry Out Formative Examinations of Psychology in Three Different Degrees of the Pompeu Fabra University. Journal of Medicine and Movies, 18(4), 357–363. https://doi.org/10.14201/rmc.30623

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >> 

Downloads

Download data is not yet available.
+