The Cinema Club as a Way for the Debate and Treatment to the Antidrug Preventive Education in Medicine Students
Abstract The diverse influences as regards prevention presently XXI century, among those that are, the education and the art, they are erected as an unavoidable exponent of the work against the drugs consumer and their undesirable effects. In fact the operation of the Cinema Club Sara Gomez of the Ability of Medicine No.1, stimulates, by means of the debate, the creative learning of the students who you/they play a more active part in the search of the knowledge starting from the complex situations of the life that are reflected in the film materials that are shown and they analyze in cinema debates conceived to promote an attitude coherent chord with the principles of the Cuban public health.
- Referencias
- Cómo citar
- Del mismo autor
- Métricas
Maldonado JR, Arévalo GA (2006). Prevención en el uso indebido de Drogas en el ámbito escolar. Parte III. [Internet]. 2006.
Alerm González A, González Pérez U. Apreciación estética y artística en el proceso enseñanza?aprendizaje de la Medicina. Educ Med Super. [Internet]. 2014:28 (4): 766?80.
Blanco Mercadé A. Bioética clínica y narrativa cinematográfica. Rev Med Cine [Internet]. 2005;1(3):77?81.
Gómez Yera S. Pensamiento crítico 1970;(42): 94?97.
Menéndez?Navarro A. El reto de la introducción del cine en la enseñanza de las ciencias biosanitarias. Rev Med Cine [Internet]. 2011;7(1):1?2.
Murillo Garzón G. Proyecto.? las caras de la educación. Ciclo de Educación en el Cine: Películas para el debate. Maestría en Educación Socio Comunitaria Productiva. Ministerio de Educación del Estado Plurinacional de Bolivia. [Internet]. 2012.
Pais de Lacerda A. Educación médica: la adicción y el cine (Drogas y juego como búsqueda de la felicidad. Rev Med Cine [Internet]. 2005; 1(4):95?102.
Santovenia R. Diccionario de Cine. Editorial Arte y Literatura; Habana; 1999. p.117.
Alerm González A, González Pérez U. Apreciación estética y artística en el proceso enseñanza?aprendizaje de la Medicina. Educ Med Super. [Internet]. 2014:28 (4): 766?80.
Blanco Mercadé A. Bioética clínica y narrativa cinematográfica. Rev Med Cine [Internet]. 2005;1(3):77?81.
Gómez Yera S. Pensamiento crítico 1970;(42): 94?97.
Menéndez?Navarro A. El reto de la introducción del cine en la enseñanza de las ciencias biosanitarias. Rev Med Cine [Internet]. 2011;7(1):1?2.
Murillo Garzón G. Proyecto.? las caras de la educación. Ciclo de Educación en el Cine: Películas para el debate. Maestría en Educación Socio Comunitaria Productiva. Ministerio de Educación del Estado Plurinacional de Bolivia. [Internet]. 2012.
Pais de Lacerda A. Educación médica: la adicción y el cine (Drogas y juego como búsqueda de la felicidad. Rev Med Cine [Internet]. 2005; 1(4):95?102.
Santovenia R. Diccionario de Cine. Editorial Arte y Literatura; Habana; 1999. p.117.
García Torres, D., Sánchez Hechavarría, M. E., Montoya Ledel, M., Franco Díaz, C. Y., & Díaz Suárez, R. (2016). The Cinema Club as a Way for the Debate and Treatment to the Antidrug Preventive Education in Medicine Students. Journal of Medicine and Movies, 12(4), 236–239. Retrieved from https://revistas.usal.es/cinco/index.php/medicina_y_cine/article/view/15510
Most read articles by the same author(s)
- Mirelna Mendoza Ruiz, Daniel Sebastián García Torres, Yeni Elena Cardero González, Rosandra Díaz Suárez, With two who love each other , Journal of Medicine and Movies: Vol. 17 No. 4 (2021)
- Daniel García Torres, Nerkis Fuentes Domínguez, Mirelna Mendoza Ruiz, Rosandra Díaz Suárez, Jorge Perera Díaz, The cinema debates with medicine students to impact preventively on the prostitution , Journal of Medicine and Movies: Vol. 14 No. 4 (2018)
Downloads
Download data is not yet available.
+
−