The Educational Inspection, an uncertain future

Abstract

The Educational Inspection has always been a reference for educational centers and for teachers. It has been considered as an important factor for the improvement of the educational system and a key element for the quality of education. However, the incidence and relevance of the inspection is decreasing for both the educational administration and the centers themselves. The Educational Inspection is an institution that at the moment has a serious identity crisis.The article has two distinct parts. In the first one, a brief analysis of the current moment of the Inspection is made, making reference to its origin and its brief history. Topics such as functions, attributions, organic and functional dependency and the requirement and form of access are treated. In the second, some of the challenges you have to face are plated.
  • Referencias
  • Cómo citar
  • Del mismo autor
  • Métricas
Buj Gimeno, Álvaro (1992) Competencias profesionales de los Inspectores de educación. Inspección técnica, sistema educativo e innovación. Universidad Complutense de Madrid. Dpto. de Teoría de la Educación.

Iniesta, A.; Alhambra, C. y Cirac, V. (1999) La inspección en la educación secundaria. Revista de Educación, 320, 39-59.

López del Castillo, M. T. (1999) Un proyecto de ley sobre inspección de la enseñanza en el siglo xix. Bordón. Revista de Pedagogía, 265-276.

Mayorga, A. (2000) La Inspección Educativa. Siglo y medio de Inspección Educativa en España. Madrid: Santillana.

Secadura Navarro, T. (2011) Principios de organización de la Inspección Educativa en el estado español: fortalezas y debilidades. Revista Avances en Supervisión Educativa.
Sarasúa Ortega, A. (2019). The Educational Inspection, an uncertain future. Aula, 25, 91–104. https://doi.org/10.14201/aula20192591104

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Avelino Sarasúa Ortega

,
Inspector de Educación de la Comunidad de Madrid
Inspector de Educación de la Comunidad de Madrid
+