The incorporation of women into the Secondary Public Education in Extremadura (1900-1936)
Abstract In this article we pretend to offer an approximation about the incorporation of women to secondary studies in the high schools of Caceres and Badajoz, known as historic high schools of Extremadura, in the first of the 20th century. Mainly, the principle point of interest has been the knowledge of the evolution that the incorporation of women to secondary education has experimented and the causes that made good or bad to its development. In Extremadura, the evolution of secondary education was marked by the socioeconomic development of the region, that showed a very peculiar characteristics and that were decisive for the social, cultural and economic structure of it. However these circumstances didn’t avoid the access of women to high studies.
- Referencias
- Cómo citar
- Del mismo autor
- Métricas
Redondo Castro, C., Grana Gil, I., & Sanchidrián Blanco, C. (2017). The incorporation of women into the Secondary Public Education in Extremadura (1900-1936). Historia De La Educación, 36, 277–300. https://doi.org/10.14201/hedu201736277300
Most read articles by the same author(s)
- Carmen Sanchidrián Blanco, The Montessori method in the Spanish early childhooh education: lights and shadows , Historia de la Educación: Vol. 39 (2020): Contributions to the History of Mathematics Education
- Carmen Sanchidrián Blanco, Historia de la Educación Infantil. Introducción , Historia de la Educación: Vol. 10 (1991): Historia de la educación infantil
- Carmen Sanchidrián Blanco, Funciones de la escolarización de la infancia: Objetivos y creación de las primeras escuelas de párvulos en España , Historia de la Educación: Vol. 10 (1991): Historia de la educación infantil
- Isabel Grana Gil, Las mujeres y la segunda enseñanza durante el franquismo , Historia de la Educación: Vol. 26 (2007): Historia de la educación de las mujeres
- Carmen Sanchidrian Blanco, Influencias de Pestalozzi en Pablo Montesino: repercusiones en la educación Influencias de Pestalozzi en Pablo Montesino: repercusiones en la educación española decimonónica , Historia de la Educación: Vol. 4 (1985): La recepción de la pedagogía extranjera en España
- Francisco Martín Zúñiga, Isabel Grana Gil, Carmen Sanchidrián Blanco, The Francoist purge of the teaching staff: ideological control of secondary school teachers , Historia de la Educación: Vol. 29 (2010): Education and Emancipation Processes of Latin-America
- Bárbara Arias Gómez, Carmen Sanchidrián Blanco, The autobiographical account of the rural school teacher Alejo García García , Historia de la Educación: Vol. 36 (2017): Espacios y tiempos de modernización educativa en iberoamérica
- Carmen Sanchidrián Blanco, Julio Ruiz Berrio: A Historian Committed with the Present and the Future , Historia de la Educación: Vol. 33 (2014)
- Carmen Sanchidrián Blanco, De los sistemas de formación gremial al concepto moderno de enseñanzas técnicas. Evolución de estos conceptos y su aplicación en Málaga durante el siglo XIX , Historia de la Educación: Vol. 5 (1986): Educación superior y sociedad. Perspectivas históricas
- Carmen Sanchidrián Blanco, Tinkler, Penny: Using Photographs in Social and Historical Research, Los Angeles, SAGE, 2013, 229 pp. , Historia de la Educación: Vol. 35 (2016): Espacios e intersecciones: religión y educación en escenarios canadienses y europeos
Downloads
Download data is not yet available.
+
−