Jordi Monés: education, history and social commitment
- Referencias
- Cómo citar
- Del mismo autor
- Métricas
González-Agàpito, J., & Marqués, S. (2013). Jordi Monés: education, history and social commitment. Historia De La Educación, 31, 359–369. Retrieved from https://revistas.usal.es/tres/index.php/0212-0267/article/view/9392
Most read articles by the same author(s)
- Salomó Marqués, Jordi Feu, David Pujol, Pere Soler, Las asociaciones juveniles en las comarcas de Girona (1900- 1975). Una aproximación histórica , Historia de la Educación: Vol. 22 (2003): (Vol. 22-23) Espacios de socialización y formación de los jóvenes en el siglo XX
- Josep González-Agapito, Educación infantil e industrialización en Cataluña , Historia de la Educación: Vol. 10 (1991): Historia de la educación infantil
- Salomó Marqués, Importancia de la investigación oral para el estudio de la historia de la escuela franquista , Historia de la Educación: Vol. 12 (1993): (Vol. 12-13) El espacio escolar en la historia
- Salomó Marqués, CRUZ OROZCO, Ignacio: «Escultismo, educación y tiempo libre. Historia del asociacionismo scout en Valencia». Valencia: Institut valencia de la Joventut, 1995. , Historia de la Educación: Vol. 16 (1997): Historia de la escuela
- Salomó MarquÈs, A teaching on educational story about the exile of the spanish republican teachers , Historia de la Educación: Vol. 33 (2014)
- Josep González-AgÀpito, Dos formas de construir España: educación e identidad nacional. Una visión desde la cultura catalana , Historia de la Educación: Vol. 27 (2008): Educación y construcción de identidades nacionales
- Salomó Marqués, PUIGBERT, Joan: «La Normal de Girona i el Magisteri public (1914-1936)». Girona: Ed. Universitat de Girona, 1994. , Historia de la Educación: Vol. 14 (1995): (Vol. 14-15) Historia de la educación física
- Salomó Marqués, SOLER, P.: «L’educado en el lleure a Girona.Les iniciatives de l´administracio, l’esglesia i la societat civil (1900-1987)». Girona: Universität de Girona – Llibres del segle, 1995. , Historia de la Educación: Vol. 16 (1997): Historia de la escuela
Similar Articles
- Jean Louis Guereña, Bibliography on the History of popular education in Spain , Historia de la Educación: Vol. 20 (2001): La educación popular en los siglos XIX y XX
- Carmelo Real Apolo, Origin and historic development of the pedagogic press of Badajoz , Historia de la Educación: Vol. 28 (2009): Cuerpo, higiene, educación e historia
- Pedro L. Moreno Martínez, Presentation. Body, hygiene, education and history , Historia de la Educación: Vol. 28 (2009): Cuerpo, higiene, educación e historia
- Alejandro Tiana Ferrer, The MANES Prqyect and historical research on textbooks (XIX th and XXth centuries) , Historia de la Educación: Vol. 19 (2000): Los manuales escolares en la historia
- Verena Radkau García, A fight again ts mills? The Georg Eckert Institute and the schools handbooks , Historia de la Educación: Vol. 19 (2000): Los manuales escolares en la historia
- Conrad Vilanou Torrano, Anastasio Martínez Navarro, Bibliographic selection about History of Physical Education , Historia de la Educación: Vol. 14 (1995): (Vol. 14-15) Historia de la educación física
- Herminio Barreiro Rodriguez, Nationalcatholicism and education in the postwar Spain. Notes about a reading and a A. Mayordomo 's preliminary study , Historia de la Educación: Vol. 14 (1995): (Vol. 14-15) Historia de la educación física
- Antonio F. Canales Serrano, Primera Conferencia Brian Simon del Institute of Educationenla Universidad de La Laguna y 1st Anglo-Spanish Meeting on History of Education. La Laguna, 27 y 28 de octubre de 2011 , Historia de la Educación: Vol. 31 (2012): Humanism and educational renovation: a mayeutica for the western man
- Xavier Motilla Salas, Bibliographic databases for a history of sociability, community involvement through associations and education in contemporary Spain , Historia de la Educación: Vol. 31 (2012): Humanism and educational renovation: a mayeutica for the western man
- Antonia Ramírez García, Factors affecting dropout rates for teacher training courses in the first third of the twentieth in the Cordoba teacher training schools’ , Historia de la Educación: Vol. 31 (2012): Humanism and educational renovation: a mayeutica for the western man
You may also start an advanced similarity search for this article.
Downloads
Download data is not yet available.
+
−