«By the grace of God, Africa begin with the Pyrenees». The negation of Europe in the Spanish handbooks of the postwar period (1939-1945)
Abstract Trough the scientific use of a list of Spanisk handbooks of the postwar period, which were used in the primary and secondary school, during the first «franquismo », we know the peculiar idea about Europe within the authoritarian regime. Sometimes the Spanish fascism refuse Europe, but often aspire to the ideological conquest of the European people.
- Referencias
- Cómo citar
- Del mismo autor
- Métricas
Hernández Díaz, J. M. (2013). «By the grace of God, Africa begin with the Pyrenees». The negation of Europe in the Spanish handbooks of the postwar period (1939-1945). Historia De La Educación, 20, 369–392. Retrieved from https://revistas.usal.es/tres/index.php/0212-0267/article/view/10958
Most read articles by the same author(s)
- José María Hernández Díaz, Alice Pestana, Portuguese, Republican, educating in Institución Libre de Enseñanza , Historia de la Educación: Vol. 31 (2012): Humanism and educational renovation: a mayeutica for the western man
- José María Hernández Díaz, AFONSO, José António. «Protestantismo e educação. História de um projecto pedagógico alternativo em Portugal na transição de século XIX». Braga: Universidade do Minho, 2009. , Historia de la Educación: Vol. 31 (2012): Humanism and educational renovation: a mayeutica for the western man
- José María Hernández Díaz, FUNDACIÓ CÀTEDRA ENRIC SOLER I GODES. «Pàgines vives. Quaderns Freinet. Les revistes escolars de la Segona República». Castellón: Universitat Jaume I, 2012. , Historia de la Educación: Vol. 31 (2012): Humanism and educational renovation: a mayeutica for the western man
- José María Hernández Díaz, KILPATRICK, Jeremy; Rico, Luis; SIERRA, Modesto: «Educación matemática e investigación». Madrid: Síntesis, 1994. , Historia de la Educación: Vol. 16 (1997): Historia de la escuela
- José María Hernández Díaz, CHARLE, Christophe y VERGER, Jacques. «Histoire des Universités. XIIème-XXIème siècle». Paris: Presses Universitaires de France, 2012. , Historia de la Educación: Vol. 32 (2013): La estética, entre la historia y la pedagogía
- José María Hernández Díaz, SAVIANI, Dermeval. «Historia de las ideas pedagógicas en Brasil» Campinas: Autores Associados, 2008. , Historia de la Educación: Vol. 31 (2012): Humanism and educational renovation: a mayeutica for the western man
- José María Hernández Díaz, Mariano Peset Roig, authority on the history of the universities , Historia de la Educación: Vol. 34 (2015): University: Senses, Transformations and Challenges
- José María Hernández Díaz, OFICINA DEL VIII CENTENARIO. «La Universidad de Salamanca en el siglo XIII». Salamanca: Ediciones Universidad de Salamanca, 2011 , Historia de la Educación: Vol. 31 (2012): Humanism and educational renovation: a mayeutica for the western man
- José María Hernández Díaz, LÓPEZ, Tomás. «Atlas elemental moderno ò colección de mapas para enseñar á los niños Geografía, con una idea de la Esfera por don ---- geógrafo de los dominios de S.M». Madrid: Año de 1792. , Historia de la Educación: Vol. 32 (2013): La estética, entre la historia y la pedagogía
- José María Hernández Díaz, VALDEMARIN, Vera Teresa. «História dos métodos e materiais de ensino: a escola nova e seus modos de uso». São Paulo: Cortez Editor, 2010. , Historia de la Educación: Vol. 31 (2012): Humanism and educational renovation: a mayeutica for the western man
Downloads
Download data is not yet available.
+
−