The University of Salamanca under Philip II in statistic data
Abstract This paper is a statistical comparative study between the students who were registering in the University of Salamanca and who were obtaining each of three degrees that could be obtained in the University. It fills an existing emptiness in the University of Salamanca historiography, since a comparative study was necessary in the epoch of Philip II. The study analyzes the university matriculation, the requirements to formalize it, the order in which there were staying new recruits and the statistical contributed information. Likewise, there are analyzed and compare the statistical information contributed for each of three degrees that could be obtained in the University of Salamanca, which they were that of graduate, that of licentiate and that of doctor or teacher. It appreciates clearly the importance that had each of the faculties, being clearly the most valued the Faculty of Canon law and that less, that of Medicine.
- Referencias
- Cómo citar
- Del mismo autor
- Métricas
Alejo Montes, F. J. (2013). The University of Salamanca under Philip II in statistic data. Historia De La Educación, 28, 187–206. Retrieved from https://revistas.usal.es/tres/index.php/0212-0267/article/view/10267
Most read articles by the same author(s)
- Francisco Javier Alejo Montes, The curriculum of the Normal School of Primary Education of Cáceres in the Second Republic , Historia de la Educación: Vol. 37 (2018): Movimientos sociales y educación
- Francisco Javier Alejo Montes, VÁZQUEZ CALVO, Juan Carlos y GARCÍA JIMÉNEZ, Santiago. «La depuración de la Enseñanza Primaria en la provincia de Cáceres, 1936-1944. El personal docente, la administración educativa y la organización escolar». Cáceres: Institución Cultural el Brocense. E , Historia de la Educación: Vol. 29 (2010): Education and Emancipation Processes of Latin-America
- Francisco Javier Alejo Montes, Los colegios de gramática en la Universidad de Salamanca en el siglo XVI , Historia de la Educación: Vol. 12 (1993): (Vol. 12-13) El espacio escolar en la historia
- Francisco Javier Alejo Montes, La reforma educativa de Juan de Zúñiga en la Universidad de Salamanca , Historia de la Educación: Vol. 9 (1990): Masonería y educación en la historia
- Francisco Javier Alejo Montes, AVILA FERNÁNDEZ, Alejandro y HUERTA MARTÍNEZ, Ángel: «La formación de Maestros de Primeras Letras en Sevilla y Cuba durante el siglo XIX». ICE de la Universidad de Sevilla y GIPES, Sevilla, 1996. , Historia de la Educación: Vol. 16 (1997): Historia de la escuela
- Francisco Javier Alejo Montes, GATO CASTAÑO, Purificación. «Juan Cobos Redondo y el Diario de la expedición a las Salinas». Córdoba: Servicio de Publicaciones de la Universidad de Córdoba y Servicio de Publicaciones de la Universidad de Extremadura, 2010 , Historia de la Educación: Vol. 30 (2011): Africa’s education systems at the edge of decolonization. Continuities and ruptures.
- Francisco Javier Alejo Montes, KAUFMANN, Carolina (coord.). «Textos escolares, dictaduras y después. Miradas desde Argentina, Alemania, Brasil, España e Italia». Buenos Aires: Ed. Prometeo Libros, 2012. , Historia de la Educación: Vol. 32 (2013): La estética, entre la historia y la pedagogía
- Francisco Javier Alejo Montes, «Historia de la Universidad de Salamanca. IV. Vestigios y entramados». RODRÍGUEZ-SAN PEDRO BEZARES, Luis E. y POLO RODRÍGUEZ, Juan Luis (coords.). Salamanca: Ediciones Universidad de Salamanca, 2009, 860 pp. , Historia de la Educación: Vol. 29 (2010): Education and Emancipation Processes of Latin-America
Downloads
Download data is not yet available.
+
−