A Double-Edged Knife: Giallo alla Spagnola

  • José Abad
    Universidad de Granada

Abstract

The following article sets out the approach to genre films made in Spain during the 1960s and 1970s, in particular to Spanish thriller that was born in the shadow of giallo. The study is focussed on the work of the filmmaker Eloy de la Iglesia and his three films that made according to the Italian model: The Glass Ceiling (1971), The Cannibal Man (1972) and No One Heard the Scream (1973).
  • Referencias
  • Cómo citar
  • Del mismo autor
  • Métricas
Abad, J. (2014). Mario Bava. El cine de las tinieblas. Madrid: T&B.
Benet, V. J. (2012). El cine español. Una historia cultural. Barcelona: Paidós.
Caparrós Lera, J. M. (2007). Historia del cine español. Madrid: T&B.
Gil de Biedma, J. (2017). El pie de la letra. Ensayos completos. Barcelona: Lumen.
Higueras Flores, R. (ed.) (2015). Cine fantástico y de terror español. De los orígenes a la Edad de Oro (1912-1983). Madrid: T&B.
— (2016). Cine fantástico y de terror español. Mutaciones y reformulaciones (1984-2015). Madrid: T&B.
Navarro, A. J. (2001). «Giallo a la española: entre lo goyesco y lo grotesco». En A. J. Navarro (ed.), El giallo italiano. La oscuridad y la sangre (pp. 261-287). Madrid: Nuer.
Pérez Perucha, J. (ed.) (1997). Antología crítica del cine español 1906-1995. (Flor en la sombra). Madrid: Cátedra.
Picas, J. (16 de junio de 1972). «La semana del asesino». Nuevo Fotogramas, n. 1235, p. 70.
— (6 de abril de 1973). «Nadie oyó gritar». Nuevo Fotogramas, n. 1277, p. 55.
Abad, J. (2022). A Double-Edged Knife: Giallo alla Spagnola. Revista De La Sociedad Española De Italianistas, 15, 155–166. Retrieved from https://revistas.usal.es/dos/index.php/1576-7787/article/view/29859

Downloads

Download data is not yet available.
+