The Journal of Medicine and Movies as disseminator of educational experiences related to Humanities in Health Sciences

  • Jorge Pérez
    Grupo de Investigación Educativa en Ciencias de la Salud (GRECS). Universidad Pompeu Fabra. Barcelona

Abstract

Revista de Medicina y Cine (RMC) was created in 2005 with the aim of showing the importance of cinematographic art in its relationship with medicine and other health professions. Over time, the journal has opened up to the encounter between other artistic disciplines, such as literature or the plastic arts, and the health sciences, and can now be considered a true forum for the medical humanities.
  • Referencias
  • Cómo citar
  • Del mismo autor
  • Métricas
García Sánchez JE, Trujillano Martín I, García Sánchez, E. Medicina y cine ¿Por qué? Rev. Med. Cine. 2008; 1(1): 1–2.

García Sánchez JE, García Sánchez E. Hacia la segunda década de la Revista de Medicina y Cine. Rev. Med. Cine. 2014; 10(4): 155–156.

García Sánchez E. Revista de Medicina y Cine: origen y evolución. Rev. Med. Cine. 2021, 17(3): 175-177.

Valero Marcet M, Pérez Sánchez J. Cine y práctica reflexiva. Una experiencia en los estudios de Medicina del Campus del Mar de Barcelona. Rev. Med. Cine. 2018; 14(4): 253-258.

Pérez J, Baillès E. Uso del cine comercial en la enseñanza de Psicología para estudiantes de Medicina y de Biología. Rev. Med. Cine. 2020; 16(4): 297–305.

Gonçalves G, Carvalho C, Sacco M. Using films to teach public health to portuguese medical students. Rev. Med. Cine. 2021; 17(1): 25–32.

Domínguez-Vías G, Marín-Amieva B, López-Martín E. Cinema Seminar as a guidance resource in the election of undergraduate dissertation in the subject of physiology. J Med Mov. 2018; 14(2): 103-113.

Moreta Velayos F I, De La Fuente Hermosín I, Carbonell Muñoz L, Moreta Montero C, Montero Sánchez N, Conde Blanco S. Sesión de cine en Educación Secundaria. Rev. Med. Cine. 2019; 15(1): 3–7.

Mendoza Ruiz M, García Torres DS, Cardero González YE, Díaz Suárez R. Con dos que se quieran: Un programa televisivo en la formación de estudiantes de medicina. Rev. Med. Cine. 2021; 17(4): 303–308.

Barata Cardos B, Estrada Garzón J, Franco Barata E. Importancia de la apreciación estética en la formación del médico. Rev. Med. Cine. 2021; 17(2): 103–109.

Hidalgo A, Hidalgo C, Cantabrana BC. Observación y descripción de obras de arte en la enseñanza de la medicina. Una experiencia en la Universidad de Oviedo. Rev. Med. Cine. 2018: 14(2): 115–122.

Hidalgo A, González García M, Cantabrana, B. Literatura y enseñanza de la medicina. Un ejercicio docente. Rev. Med. Cine. 2018; 14(3): 199–208.

Torres Montesinos C, Macas Ordóñez E F. Práctica de innovación docente: lee y despatologízate. Rev. Med. Cine. 2019; 15(1): 45–48.

Pérez, J. La Revista de Medicina y Cine, un medio para fomentar el aprendizaje de estudiantes en ciencias de la Salud. Rev. Med. Cine. 2013; 9(4): 149-150.

Pérez, J. La Revista de Medicina y Cine como plataforma para fomentar el aprendizaje de la Psicología. Rev. Med. Cine. 2021; 17(1): 1–4.
Pérez, J. (2022). The Journal of Medicine and Movies as disseminator of educational experiences related to Humanities in Health Sciences. Journal of Medicine and Movies, 18(2), 93–95. https://doi.org/10.14201/rmc.28520

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >> 

Downloads

Download data is not yet available.
+