The curriculum of the Normal School of Primary Education of Cáceres in the Second Republic
Abstract In this paper we analyze the different curricula that coexisted in the Normal School of the Primary Magisterium of Cáceres during the Second Republic, from the Bergamín Plan of 1914, which continued those students who had already begun their studies in previous years. And who were given the opportunity to enter the like teachers through their participation in the Professional Selection Courses, following the Preparatory Plan. Who were surprised by the transition of curricula but did not have the title of higher bachelor required in the new, and ending with the star plan of the Second Republic, the so-called Professional Plan. We analyze the courses taught, the contents, the final revalidate of studies, the examination courts and the ways of evaluating in the Cacereña Normal School.
- Referencias
- Cómo citar
- Del mismo autor
- Métricas
Alejo Montes, F. J. (2019). The curriculum of the Normal School of Primary Education of Cáceres in the Second Republic. Historia De La Educación, 37, 365–382. https://doi.org/10.14201/hedu201837365382
Most read articles by the same author(s)
- Francisco Javier Alejo Montes, The University of Salamanca under Philip II in statistic data , Historia de la Educación: Vol. 28 (2009): Cuerpo, higiene, educación e historia
- Francisco Javier Alejo Montes, VÁZQUEZ CALVO, Juan Carlos y GARCÍA JIMÉNEZ, Santiago. «La depuración de la Enseñanza Primaria en la provincia de Cáceres, 1936-1944. El personal docente, la administración educativa y la organización escolar». Cáceres: Institución Cultural el Brocense. E , Historia de la Educación: Vol. 29 (2010): Education and Emancipation Processes of Latin-America
- Francisco Javier Alejo Montes, Los colegios de gramática en la Universidad de Salamanca en el siglo XVI , Historia de la Educación: Vol. 12 (1993): (Vol. 12-13) El espacio escolar en la historia
- Francisco Javier Alejo Montes, La reforma educativa de Juan de Zúñiga en la Universidad de Salamanca , Historia de la Educación: Vol. 9 (1990): Masonería y educación en la historia
- Francisco Javier Alejo Montes, AVILA FERNÁNDEZ, Alejandro y HUERTA MARTÍNEZ, Ángel: «La formación de Maestros de Primeras Letras en Sevilla y Cuba durante el siglo XIX». ICE de la Universidad de Sevilla y GIPES, Sevilla, 1996. , Historia de la Educación: Vol. 16 (1997): Historia de la escuela
- Francisco Javier Alejo Montes, GATO CASTAÑO, Purificación. «Juan Cobos Redondo y el Diario de la expedición a las Salinas». Córdoba: Servicio de Publicaciones de la Universidad de Córdoba y Servicio de Publicaciones de la Universidad de Extremadura, 2010 , Historia de la Educación: Vol. 30 (2011): Africa’s education systems at the edge of decolonization. Continuities and ruptures.
- Francisco Javier Alejo Montes, KAUFMANN, Carolina (coord.). «Textos escolares, dictaduras y después. Miradas desde Argentina, Alemania, Brasil, España e Italia». Buenos Aires: Ed. Prometeo Libros, 2012. , Historia de la Educación: Vol. 32 (2013): La estética, entre la historia y la pedagogía
- Francisco Javier Alejo Montes, «Historia de la Universidad de Salamanca. IV. Vestigios y entramados». RODRÍGUEZ-SAN PEDRO BEZARES, Luis E. y POLO RODRÍGUEZ, Juan Luis (coords.). Salamanca: Ediciones Universidad de Salamanca, 2009, 860 pp. , Historia de la Educación: Vol. 29 (2010): Education and Emancipation Processes of Latin-America
Downloads
Download data is not yet available.
+
−