The incorporation of women into the Secondary Public Education in Extremadura (1900-1936)
Abstract In this article we pretend to offer an approximation about the incorporation of women to secondary studies in the high schools of Caceres and Badajoz, known as historic high schools of Extremadura, in the first of the 20th century. Mainly, the principle point of interest has been the knowledge of the evolution that the incorporation of women to secondary education has experimented and the causes that made good or bad to its development. In Extremadura, the evolution of secondary education was marked by the socioeconomic development of the region, that showed a very peculiar characteristics and that were decisive for the social, cultural and economic structure of it. However these circumstances didn’t avoid the access of women to high studies.
- Referencias
- Cómo citar
- Del mismo autor
- Métricas
Redondo Castro, C., Grana Gil, I., & Sanchidrián Blanco, C. (2017). The incorporation of women into the Secondary Public Education in Extremadura (1900-1936). Historia De La Educación, 36, 277–300. https://doi.org/10.14201/hedu201736277300
Most read articles by the same author(s)
- Ramón Aguadero Miguel, Carmen Sanchidrián Blanco, Native teaching in Mozambique: educative reports of Sebastião Soares de Resende, a catholic bishop before Portuguese (1950-1966) , Historia de la Educación: Vol. 30 (2011): Africa’s education systems at the edge of decolonization. Continuities and ruptures.
- Carmen Sanchidrián Blanco, Las escuelas de párvulos de la Fábrica Nacional de Tabacos de Madrid (1841-1859) , Historia de la Educación: Vol. 2 (1983): Innovaciones educativas en la España del siglo XIX
- Carmen Sanchidrián Blanco, El «Centro pedagógico gratuito» de Málaga: una institución para mejorar la formación de las maestras a finales del siglo XIX , Historia de la Educación: Vol. 6 (1987): Historia de la infancia
- Carmen Sanchidrián Blanco, MARTÍN ZÚÑIGA, Francisco. «La enseñanza primaria en Málaga durante el reinado de Alfonso XIII (1902-1931). Historia de un atraso endémico». Málaga: Diputación Provincial, 1993. «Origen, desarrollo y consecuencias del analfabetismo en el primer tercio del , Historia de la Educación: Vol. 14 (1995): (Vol. 14-15) Historia de la educación física
- Carmen Sanchidrián Blanco, BANDRÉS REY Luis Mª., ALONSO MARAÑÓN, Pedro M. y JIMÉNEZ EGUIZÁBAL, Alfredo (coords): «400 años de escuela para todos». Madrid: Publicaciones Calasancias, Roma y Publicaciones ICCE, 1998. , Historia de la Educación: Vol. 17 (1998): Historia de la educación secundaria
- Isabel Grana Gil, VV.AA.: «Enseñanza media y sociedad malagueña. 150 aniversario del inicio de la enseñanza media en Málaga (1846-1996)». Málaga: Cámara Oficial de Comercio, Industria y Navegación de la provincia de Málaga, 1998. , Historia de la Educación: Vol. 17 (1998): Historia de la educación secundaria
- Isabel Grana Gil, FERNÁNDEZ SORIA, J. M. : «Cultura y libertad. La educación en las Juventudes Libertarias (1936-1939)». Valencia: Universität de Valencia, 1996. , Historia de la Educación: Vol. 16 (1997): Historia de la escuela
Downloads
Download data is not yet available.
+
−