The Institución Libre de Enseñanza and the school architecture
Abstract The ILE’s educative pattern adopts alternative pedagogic models in the space an the time. The school architecture isn’t aattachment in her pedagogic proposal.
- Referencias
- Cómo citar
- Del mismo autor
- Métricas
Rodríguez Méndez, F. J. (2013). The Institución Libre de Enseñanza and the school architecture. Historia De La Educación, 25, 467–491. Retrieved from https://revistas.usal.es/tres/index.php/0212-0267/article/view/11190
Most read articles by the same author(s)
- Francisco Javier Rodríguez Méndez, Luis Domingo de Rute, architect of sample plans for public school building design in Spain at the beginning of the Twentieth Century , Historia de la Educación: Vol. 38 (2019): Juegos populares y educación en la historia
- Francisco Javier Rodríguez Méndez, CABIECES IBARRONDO, Victoria. «La Arquitectura Escolar en Cantabria. Análisis de la arquitectura escolar en el municipio de Castro Urdiales». Santander: Consejería de Educación, Cultura y Deporte de Cantabria, 2011. , Historia de la Educación: Vol. 31 (2012): Humanism and educational renovation: a mayeutica for the western man
- Francisco Javier Rodríguez Méndez, VÁZQUEZ ASTORGA, Mónica: «Escuelas de enseñanza primaria pública en Aragón (1923-1970)», Zaragoza, Institución «Fernando el Católico», 2013, 155 pp. ISBN 978-84-9911-244-2. , Historia de la Educación: Vol. 33 (2014)
Downloads
Download data is not yet available.
+
−