Active learning development at university first years: Workshop of conic sections

  • M. Carmen Morillo Balsera
    Universidad Politécnica de Madrid mariadelcarmen.morillo[at]upm.es
  • M. Luisa Casado Fuente
    Universidad Politécnica de Madrid
  • José Fábrega Golpe
    Universidad Politécnica de Madrid
  • Luis Sebastián Lorente
    Universidad Politécnica de Madrid

Abstract

As it is already known, math teachers, use examples as learning resources, to teach some specific math contents, so that generalizations and abstractions are more easily understood by students, from concrete to abstract, as another way of Mathematics teaching and training. This methodology is enhanced by the use of mobile devices, called mobile-learning (m-learning) o “educación móvil” (educación-m), in Spanish. Following this strategy, the workshop of conic sections shown in this paper has been carried out, using these new technologies (ICT) and in order to develop active learning in Geometry through problem-solving at the first years of engineering degrees.
  • Referencias
  • Cómo citar
  • Del mismo autor
  • Métricas
Morillo Balsera, M. C., Casado Fuente, M. L., Fábrega Golpe, J., & Sebastián Lorente, L. (2014). Active learning development at university first years: Workshop of conic sections. Education in The Knowledge Society, 15(3), 190–208. https://doi.org/10.14201/eks.12224

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

M. Carmen Morillo Balsera

,
Universidad Politécnica de Madrid
Doctora en Matemáticas. ETSI Topografía, Geodesia y Cartografía. Universidad Politécnica de Madrid (UPM). Departamento de Ingeniería Topográfica y Cartografía.

M. Luisa Casado Fuente

,
Universidad Politécnica de Madrid
Licenciada en MatemáticasETSI Topografía, Geodesia y Cartografía. Universidad Politécnica de Madrid (UPM).Departamento de Ingeniería Topográfica y Cartografía.

José Fábrega Golpe

,
Universidad Politécnica de Madrid
Doctor Ingeniero de Caminos ETSI Topografía, Geodesia y Cartografía. Universidad Politécnica de Madrid (UPM). Departamento de Ingeniería Topográfica y Cartografía.

Luis Sebastián Lorente

,
Universidad Politécnica de Madrid
Licenciado en Matemáticas ETSI Topografía, Geodesia y Cartografía. Universidad Politécnica de Madrid (UPM). Departamento de Ingeniería Topográfica y Cartografía.
+