About the digital competence of new University students. An initial assessment

  • Cinta Espuny Vidal
    Universitat Rovira i Virgili cinta.espuny[at]urv.cat
  • Juan González Martínez
    Universitat Rovira i Virgili
  • Mercè Gisbert Cervera
    Universitat Rovira i Virgili

Abstract

Planning how to teach nuclear competence in icT in the new eHea adapted degrees is a new challenge that implies different actions: among them stands out an initial, necessary evaluation about the digital competence, by the means of a questionnaire, to design the process of icT-learning along the whole degree, focusing on the Campus Terres de l’ebre at the Universitat Rovira i Virgili.
  • Referencias
  • Cómo citar
  • Del mismo autor
  • Métricas
Espuny Vidal, C., González Martínez, J., & Gisbert Cervera, M. (2011). About the digital competence of new University students. An initial assessment. Enseñanza & Teaching: Interuniversity Journal of Didactic, 28(2), 113–137. Retrieved from https://revistas.usal.es/tres/index.php/0212-5374/article/view/7893

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Cinta Espuny Vidal

,
Universitat Rovira i Virgili
Universitat Rovira i Virgili. Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia. Campus Terres de l’Ebre. Camí de Betània, 5. 43500 Tortosa –Tarragona (España)

Juan González Martínez

,
Universitat Rovira i Virgili
Universitat Rovira i Virgili. Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia. Campus Terres de l’Ebre. Camí de Betània, 5. 43500 Tortosa –Tarragona (España)

Mercè Gisbert Cervera

,
Universitat Rovira i Virgili
Universitat Rovira i Virgili. Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia. Campus Terres de l’Ebre. Camí de Betània, 5. 43500 Tortosa –Tarragona (España)
+