What does remain in Equatorial Guinea of the Spanish education? From the colonial education to the current reality
Abstract This article has for object indicate, from a perspective historical-educational, what it remains at present in Equatorial Guinea of the educational Spanish influence, specially during the historical pro-Franco period, moment of maximum economic development that it finished with the independence of the colony. For it, first, there are mentioned the characteristics of the educational Spanish model during the colonial epoch and his principal results; secondly, is commented the collapse of the education of European sign by the restoration of the regime of terror of the president Macías Nguema and the later dictatorship of his nephew Teodoro Obiang Nguema; it finishes this contribution indicating the most significant of the current educational panorama of Equatorial Guinea and what stays of the influence of the Spanish education.
- Referencias
- Cómo citar
- Del mismo autor
- Métricas
Negrín Fajardo, O. (2012). What does remain in Equatorial Guinea of the Spanish education? From the colonial education to the current reality. Historia De La Educación, 30, 111–126. Retrieved from https://revistas.usal.es/tres/index.php/0212-0267/article/view/9057
Most read articles by the same author(s)
- Olegario Negrín Fajardo, The foundling child in the Enlightened Despotism. His nursing and his education , Historia de la Educación: Vol. 18 (1999): Historia de la educación social
- Olegario Negrín Fajardo, La educación colonial en África negra española durante el franquismo (1939-1949) , Historia de la Educación: Vol. 8 (1989): La educación en España bajo el franquismo (1936-1975)
- Olegario Negrín Fajardo, La depuración del profesorado de los institutos de segunda enseñanza. Relación de los expedientes resueltos por el Ministerio de Educación Nacional (1937- 1943) , Historia de la Educación: Vol. 24 (2005): Influencias europeas en la política educativa de la España del siglo XX
- Olegario Negrín Fajardo, El pensamiento pedagógico de J. Costa a través de un proyecto de utopía decimonónica , Historia de la Educación: Vol. 1 (1982): La educación en España durante la Restauración (1875-1931)
- Olegario Negrín Fajardo, Sources for the study of pedagogic humanism in Europe , Historia de la Educación: Vol. 31 (2012): Humanism and educational renovation: a mayeutica for the western man
- Olegario Negrín Fajardo, Algunas características de la enseñanza secundaria española decimonónica a través de la legislación , Historia de la Educación: Vol. 2 (1983): Innovaciones educativas en la España del siglo XIX
Downloads
Download data is not yet available.
+
−