Moulin Rouge (2001) in the cultural formation of students of medicine

Abstract

The formation of doctors presently XXI century, they drive to a cultural education that stimulates the artistic and scientific knowledge, in which the cinema is linked as an entity facilitator to the educational one and the individual to achieve a projection of its professional practice that elevates the relevancy of its administration and of the public institution in charge of the health, in this sense they stand out films like Moulin Rouge (2001) that very employee stimulates, by means of the debate, the creative learning of the students who you/they play a more active part in the search of the knowledge starting from the complex situations of the life that are reflected in the film material.
  • Referencias
  • Cómo citar
  • Del mismo autor
  • Métricas
Atwood M. El quetzal resplandeciente y otros relatos. La Habana : Editorial Arte y Literatura; 2009.

Berovides Álvarez V, Alfonso Sánchez MA. Genoma, cultura y evolución. La Habana: Editorial Ciencia y Técnica; 2007.

Cañete Rojas Y. Necesidad social de la cultura socio-médica del especialista en medicina general integral desde la superación profesional. MULTIMED Granma 2015; 19 (supl 1). Disponible en: http://www.revmultimed.sld.cu/index.php/mtm/article/view/478

García Torres DS, Fuentes Domínguez N, Mendoza Ruiz M, Díaz Suárez R, Perera Díaz J. El cine debate con estudiantes de medicina para incidir preventivamente sobre el sexo transaccional. Rev Med Cine 2018;14 (en prensa). Disponible en: http://revistas.usal.es/cinco/index.php/medicina_y_cine/article/view/18202/18512

García Torres DS, Sánchez Hechavarría M, Montoya Ledel M, Franco Díaz C, Díaz Suárez R. El Cine Club como vía para el debate y tratamiento a la educación preventiva antidrogas en estudiantes de medicina. Rev Med Cine 2016; 12(4):236-9. Disponible en: http://revistas.usal.es/cinco/index.php/medicina_y_cine/article/view/15510/16107

Garrido Amable O, Garrido Amable G, Amable Ambrós ZM. Cultura de salud en estudiantes de Medicina desde la perspectiva curricular. Educ Med Super. 2015;29(1): 72-7. Disponible en:
http://scielo.sld.cu/pdf/ems/v29n1/ems08115.pdf

González Ochoa E, González Díaz A, Armas Pérez L, Llanes Cordero MJ, Marrero Figueroa A, Suárez Alvarez L et al. Tendencia de la incidencia de Tuberculosis en Cuba: lecciones aprendidas en 1991-1994 y su transcendencia en 2004-2012. Rev Cubana Med Trop 2015; 67(1): 122-138. Disponible en: http://scielo.sld.cu/pdf/mtr/v67n1/mtr12115.pdf

Grave de Peralta YT, Lafargue Mayoz D, Montero Migota M, Curí Quevedo S, Campos Muñoz M. Tuberculosis: tendencia, pronóstico y factores de riesgo afines en la provincia de Santiago de Cuba (2004-2014). MEDISAN 2016 ;20(4):455-461. Disponible en: http://scielo.sld.cu/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1029-30192016000400005&lng=es

Hernández Figaredo P, Peña García F. El cine como herramienta en la docencia de Psiquiatría. Rev Humanidades Médicas 13(1):1-16. Disponible en: http://www.humanidadesmedicas.sld.cu/index.php/hm/article/view/232/200

Moratal Ibáñez LM. Medicina y Cine o el Cine como Medicina. Rev Med Cine 2006; 2(3): 77-9. Disponible en: http://revistas.usal.es/cinco/index.php/medicina_y_cine/article/view/174/308

Moreta Velayos FI; Moreta Montero C; Montero Sánchez N; de la Fuente Hermosín I. Sesión de cine en atención primaria. Rev Med Cine 2016; 12(1): 60-63. Disponible en: http://revistas.usal.es/cinco/index.php/medicina_y_cine/article/view/14270/14655

Jiménez Carabias MR, Vidal Salcedo A, Carmena Hernández A I. El cine, una herramienta útil para la docencia. II Conferencia Internacional de Comunicación en Salud. Universidad Carlos III de Madrid. 23 de octubre de 2015. Disponible en: https://e-archivo.uc3m.es/bitstream/handle/10016/21805/cine_IICICS_2015.pdf

Pabón RM, García de Gurtubay I, Morales G, Urriza J, Imirizaldu L, Ramos Argüelles F. Narcolepsia: actualización en etiología, manifestaciones clínicas y tratamiento. Anales Sis San Navarra 2010 33 (2): 191-201. Disponible en: http://scielo.isciii.es/pdf/asisna/v33n2/revision1.pdf

Victor Hugo. Los miserables. Disponible en: http://web.seducoahuila.gob.mx/biblioweb/upload/V%C3%ADctor%20Hugo%20-%20Los%20miserables.pdf
García Torres, D. S. (2019). Moulin Rouge (2001) in the cultural formation of students of medicine. Journal of Medicine and Movies, 15(1), 33–36. Retrieved from https://revistas.usal.es/cinco/index.php/medicina_y_cine/article/view/rmc.20243

Most read articles by the same author(s)

Downloads

Download data is not yet available.
+