Cinema Sessions in Primary Care
Abstract For a long time films have been used in teaching and at various levels of professional training and more specifically in the medical area. In this case, through the description of a project developed in a Primary Care Health Center, we intend to justify the use of movies as a tool that could ease, the sometimes difficult task of continued education among Primary Care professionals. We propose different aspects of everyday practice in which cinema can be potentially useful, as well as the way to include it in the Plan of Continued Education of the Centre and its accreditation.Films and issues discussed in each session, and the project evaluation, are detailed.
- Referencias
- Cómo citar
- Del mismo autor
- Métricas
Casado da Rocha A, Astudillo Alarcón W, editores. Cine y medicina en el final de la vida. San Sebastián: Sociedad Vasca de Cuidados Paliativos; 2006.
Cine y salud: recursos. net?health’07 [Internet].
González Blasco P, Roncoleta AFT, Moreto G, Levites MR, Janaudis MA. Medicina de familia y cine: un recurso humanístico para educar la afectividad. Aten Primaria. 2005; 36(10): 566?72.
Martin Zurro A. Docencia en Atención Primaria y Medicina de Familia. Atenciónprimaria. Principios, organización y métodos en medicina de familia. 7ª edición. Barcelona: Elsevier; 2014.
Orgando Díaz B. El cine como herramienta docente en Bioética y Tanatología [Tesis doctoral]. Madrid: Universidad Complutense de Madrid; 2010.
Tarrés MC. Una mirada didáctica para aprender medicina de película. Rev Med Cine [Internet] 2014; 10(2): 57?59.
Cine y salud: recursos. net?health’07 [Internet].
González Blasco P, Roncoleta AFT, Moreto G, Levites MR, Janaudis MA. Medicina de familia y cine: un recurso humanístico para educar la afectividad. Aten Primaria. 2005; 36(10): 566?72.
Martin Zurro A. Docencia en Atención Primaria y Medicina de Familia. Atenciónprimaria. Principios, organización y métodos en medicina de familia. 7ª edición. Barcelona: Elsevier; 2014.
Orgando Díaz B. El cine como herramienta docente en Bioética y Tanatología [Tesis doctoral]. Madrid: Universidad Complutense de Madrid; 2010.
Tarrés MC. Una mirada didáctica para aprender medicina de película. Rev Med Cine [Internet] 2014; 10(2): 57?59.
Moreta-Velayos, F. I., Moreta-Montero, C., Fuente-Hermosín, I. de la, & Montero-Sánchez, N. (2016). Cinema Sessions in Primary Care. Journal of Medicine and Movies, 12(1), 60–63. Retrieved from https://revistas.usal.es/cinco/index.php/medicina_y_cine/article/view/14270
Most read articles by the same author(s)
- Carolina Moreta-Montero, Francisco Ignacio Moreta-Velayos, Carmen Ramírez-Oribe, Nieves Montero-Sánchez, Flori Sánchez-de-la-Mano, Manuela Alina Sica-Sica, Clandestine Abortion, an Unforgettable Experience in Happening (2021) , Journal of Medicine and Movies: Vol. 19 No. 3 (2023)
- Francisco Ignacio Moreta-Velayos, Carolina Moreta-Montero, Nieves Montero-Sánchez, Flori Sánchez-de-la-Mano, Carmen Ramírez-Oribe, Manuela Alina Sica-Sica, Retirement, a Kind View in Zárójelentés (2020) , Journal of Medicine and Movies: Vol. 19 No. 1 (2023)
Downloads
Download data is not yet available.
+
−