Empirical evidence on the process of choice of a university degree

Abstract

This paper presents the results of an investigation that addresses the issue of the degree choice undertaken by students in the second year of high school in the province of Huelva, as well as the degree of satisfaction among first-year Graduate students of the University of Huelva regarding choice made. Preliminary results show that 50 percent of students chose their degree based on scarce information.
  • Referencias
  • Cómo citar
  • Del mismo autor
  • Métricas
Cordón Lagares, A. del R., Cordón Lagares, E., & García Ordaz, F. (2013). Empirical evidence on the process of choice of a university degree. Enseñanza & Teaching: Interuniversity Journal of Didactic, 30(2), 45–62. Retrieved from https://revistas.usal.es/tres/index.php/0212-5374/article/view/9310

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Ana del Rocío Cordón Lagares

,
Diplomada en Ciencias Empresariales. Universidad de Huelva.

Encarnación Cordón Lagares

,
Licenciatura en Ciencias Económicas y Empresariales. Doctora por la Universidad de Huelva. Universidad de Huelva. Facultad de Ciencias Empresariales. Plaza de la Merced, 11. 21071 Huelva (España)

Félix García Ordaz

,
Licenciatura en Ciencias Económicas y Empresariales. Doctor por la Universidad de Huelva. Universidad de Huelva. Facultad de Ciencias Empresariales. Plaza de la Merced, 11. 21071 Huelva (España)
+