Professional knowledge of teacher educator: a case study focused in the area of «Didáctica de la Lengua y la Literatura»
Abstract
This case study refers to teacher educators in the area of «Didáctica de la Lengua y la Literatura». we intend to describe the knowledge and the capacities this subject has and puts into practice during the design, development and evaluation of the teaching, and what is his thinking about the professional development of teacher educators. we review the related literature, we explain the methodology used, we show the results, and we include the conclusions.- Cómo citar
- Del mismo autor
- Métricas
Vicente Rodríguez, P. S. de, Romero López, M. A., & Romero Mariscal, L. P. (2010). Professional knowledge of teacher educator: a case study focused in the area of «Didáctica de la Lengua y la Literatura». Enseñanza & Teaching: Interuniversity Journal of Didactic, 28(1), 23–47. Retrieved from https://revistas.usal.es/tres/index.php/0212-5374/article/view/7480
Most read articles by the same author(s)
- Pedro S. de Vicente Rodríguez, Antonio Bolívar Botía, Jesús Domingo Segovia, Manuel Fernández Cruz, María Jesús Gallego Arrufat, María León Guerrero, María Carmen López López, Enriqueta Molina Ruíz, Cristina Moral Santaella, María Ángeles Peña Hita, María Purificación Pérez García, Elementos para la evaluación de Programas de Desarrollo Profesional del Docente , Enseñanza & Teaching: Interuniversity Journal of Didactic: Vol. 16 (1998)
- Pedro S. de Vicente Rodríguez, Algunos conceptos clave en el hacer del profesor , Enseñanza & Teaching: Interuniversity Journal of Didactic: Vol. 24 (2006)
- Pedro S. de Vicente Rodríguez, Funciones profesorales: un estudio factorial , Enseñanza & Teaching: Interuniversity Journal of Didactic: Vol. 3 (1985)
- Pedro S. de Vicente Rodríguez, Antonio Bolívar Botía, Manuel Fernández Cruz, María Jesús Gallego Arrufat, Diego Gutiérrez González, María León Guerrero, Enriqueta Molina Ruiz, Cristina Moral Santaella, María Purificación Pérez García, Salvio L. Rodríguez Higueras, Problemática de los profesores que ocupan cargos directivos y sus creencias acerca del ejército de la función directiva. Un estudio descriptivo , Enseñanza & Teaching: Interuniversity Journal of Didactic: Vol. 13 (1995)
Downloads
+
−