Learning and business in college next
Abstract To describe some of the forces and effects that the current university has to go through becomes a blueprint of new maps. Landscape that shows discomfort as well as the uprising of political and economic rationalities. It matters to explain the vocation of future in an institution of superior education each time more enterprised and committed with the learning experience. Mutations, weirdness and overpositions give shape to the place of formation and practice in university life and autoregulation of management.
- Referencias
- Cómo citar
- Del mismo autor
- Métricas
Argenti, J.: Técnicas del management, Barcelona, Oikos-Tau, 1970.
Ball, S.: «El aprendizaje a lo largo de la vida, las subjetividades y la sociedad pedagogizante», Revista Educación y Cultura, 100 (2013a), pp. 107-119.
Ball, S.: «Performatividad y fabricaciones en la economía educacional: rumbo a una sociedad
performativa», Revista Pedagogía y Saberes, 38 (2013b), pp. 103-113.
Blackmore, J. y Sachs, J.: Worried, weary and just plain worn out: gender, restructuring and the psychic economy of higher education, Brisbane, aare Annual Conference,
1997.
Clark, B.: «El problema de la complejidad en la educación superior moderna», en: Rothblatt, S. y Wittrock, B. (comps.): La universidad moderna y americana desde 1800, Barcelona, Pomares-Corredor, 1996, pp. 287-305.
Deleuze, G.: «Posdata sobre las sociedades de control», en Deleuze, G.: Conversaciones 1972-1990, Valencia, Pre-Textos, 1996.
Derrida, J.: Inconditionnalité ou souveraineté. L’Université aux frontières de l’Europe, Atenas, Éditions Patakis, 2002.
Du Gay, P.: Consumption and identity at work, London, Sage, 1996.
Fendler, L.: «Educating flexible souls: the construction of subjectivity through developmentality and interaction», en Hultqvist, K. y Dahlberg, G.: Governing the child in the new millennium, United States, Routledge Falmer, 2001.
Grinberg, S. M.: Educación y poder en el siglo XXI. Gubernamentalidad y pedagogía en las sociedades de gerenciamiento, Buenos Aires, Miño y Dávila, 2008.
Lazzarato, M.: Políticas del acontecimiento, Buenos Aires, Tinta y Limón, 2010.
Levin, B.: «An epidemic of education policy: what can we learn for each other?», Comparative Education, 34 (2) (1998), pp. 131-142. http://dx.doi.org/10.1080/03050069828234
Liedman, S. E.: «A la búsqueda de Isis: educación general en Alemania y Suecia», en Rothblatt, S. y Wittrock, B. (comps.): La universidad moderna y americana desde 1800, Barcelona, Pomares-Corredor, 1996, pp. 84-118.
Mollis, M. (comp.): Las universidades en América Latina: ¿Reformadas o alteradas? La cosmética del poder financiero, Buenos Aires, Clacso, 2003.
Resnik, J.: Perspectiva weberiana para el entendimiento de la globalización de la educación, Buenos Aires, Universidad de San Andrés, 2009.
Rose, N.: «Governing advanced liberal democracies», en Barry, A.; Osborne, T. y Rose, N. (eds.): Foucault and political reason: Liberalism, neo-liberalism and rationalities of government, London, ucl Press, 1996.
Rose, N.: The powers of freedom. Reframing political thought, Cambridge, Cambridge University Press, 1999. http://dx.doi.org/10.1017/CBO9780511488856
Rose, N.: Políticas de la vida. Biomedicina, poder y subjetividad en el siglo XXI, Buenos Aires, Universidad de la Plata, 2012.
Rothblatt, S. y Wittrock, B. (comps.): La universidad moderna y americana desde 1800, Barcelona, Pomares-Corredor, 1996, pp. 84-118.
Simons, M. y Masschelein, J.: «Se nos hace creer que se trata de nuestra libertad: notas sobre la ironía del dispositivo de aprendizaje», Revista Pedagogía y Saberes, 38 (2013), pp. 93-102.
Slaugher, S. y Leslie, L.: Política académica, Baltimore, John Hopkins University, 1997. Unesco: La educación encierra un tesoro, Paris, Unesco y Santillana, 1996
Ball, S.: «El aprendizaje a lo largo de la vida, las subjetividades y la sociedad pedagogizante», Revista Educación y Cultura, 100 (2013a), pp. 107-119.
Ball, S.: «Performatividad y fabricaciones en la economía educacional: rumbo a una sociedad
performativa», Revista Pedagogía y Saberes, 38 (2013b), pp. 103-113.
Blackmore, J. y Sachs, J.: Worried, weary and just plain worn out: gender, restructuring and the psychic economy of higher education, Brisbane, aare Annual Conference,
1997.
Clark, B.: «El problema de la complejidad en la educación superior moderna», en: Rothblatt, S. y Wittrock, B. (comps.): La universidad moderna y americana desde 1800, Barcelona, Pomares-Corredor, 1996, pp. 287-305.
Deleuze, G.: «Posdata sobre las sociedades de control», en Deleuze, G.: Conversaciones 1972-1990, Valencia, Pre-Textos, 1996.
Derrida, J.: Inconditionnalité ou souveraineté. L’Université aux frontières de l’Europe, Atenas, Éditions Patakis, 2002.
Du Gay, P.: Consumption and identity at work, London, Sage, 1996.
Fendler, L.: «Educating flexible souls: the construction of subjectivity through developmentality and interaction», en Hultqvist, K. y Dahlberg, G.: Governing the child in the new millennium, United States, Routledge Falmer, 2001.
Grinberg, S. M.: Educación y poder en el siglo XXI. Gubernamentalidad y pedagogía en las sociedades de gerenciamiento, Buenos Aires, Miño y Dávila, 2008.
Lazzarato, M.: Políticas del acontecimiento, Buenos Aires, Tinta y Limón, 2010.
Levin, B.: «An epidemic of education policy: what can we learn for each other?», Comparative Education, 34 (2) (1998), pp. 131-142. http://dx.doi.org/10.1080/03050069828234
Liedman, S. E.: «A la búsqueda de Isis: educación general en Alemania y Suecia», en Rothblatt, S. y Wittrock, B. (comps.): La universidad moderna y americana desde 1800, Barcelona, Pomares-Corredor, 1996, pp. 84-118.
Mollis, M. (comp.): Las universidades en América Latina: ¿Reformadas o alteradas? La cosmética del poder financiero, Buenos Aires, Clacso, 2003.
Resnik, J.: Perspectiva weberiana para el entendimiento de la globalización de la educación, Buenos Aires, Universidad de San Andrés, 2009.
Rose, N.: «Governing advanced liberal democracies», en Barry, A.; Osborne, T. y Rose, N. (eds.): Foucault and political reason: Liberalism, neo-liberalism and rationalities of government, London, ucl Press, 1996.
Rose, N.: The powers of freedom. Reframing political thought, Cambridge, Cambridge University Press, 1999. http://dx.doi.org/10.1017/CBO9780511488856
Rose, N.: Políticas de la vida. Biomedicina, poder y subjetividad en el siglo XXI, Buenos Aires, Universidad de la Plata, 2012.
Rothblatt, S. y Wittrock, B. (comps.): La universidad moderna y americana desde 1800, Barcelona, Pomares-Corredor, 1996, pp. 84-118.
Simons, M. y Masschelein, J.: «Se nos hace creer que se trata de nuestra libertad: notas sobre la ironía del dispositivo de aprendizaje», Revista Pedagogía y Saberes, 38 (2013), pp. 93-102.
Slaugher, S. y Leslie, L.: Política académica, Baltimore, John Hopkins University, 1997. Unesco: La educación encierra un tesoro, Paris, Unesco y Santillana, 1996
Martínez Boom, A., & Orozco Tabares, J. H. (2015). Learning and business in college next. Historia De La Educación, 34, 153–168. https://doi.org/10.14201/hedu201534153168
Downloads
Download data is not yet available.
+
−