La formación de los maestros en España: una deuda histórica
Abstract RESUMEN: En este breve ensayo se reflexiona sobre la condición de los maestros en la España contemporánea, principalmente en el siglo XIX. Aborda aspectos relativos a la formación de maestros, a la micropolítica del magisterio y sobre la mujer en su faceta profesional de maestra.ABSTRACT: This short essay contains a reflection on teachers’ status in contemporary Spain, especially in the 19th century. It approaches different points of view of teacher training, micropolicy in the teaching profession and women as professional teachers.
- Referencias
- Cómo citar
- Del mismo autor
- Métricas
Ávila Fernández, A. (2009). La formación de los maestros en España: una deuda histórica. Historia De La Educación, 26. Retrieved from https://revistas.usal.es/tres/index.php/0212-0267/article/view/749
Most read articles by the same author(s)
- Alejandro Ávila Fernández, Juan A. Holgado Barros, Teacher education/miseducation? Thoughts and laments of two sceptic teachers , Historia de la Educación: Vol. 34 (2015): University: Senses, Transformations and Challenges
Downloads
Download data is not yet available.
+
−