The Representation of the Teacher in the Literature of the 19th and 20th Centuries: A Narrative Approach to the History of Education
- Referencias
- Cómo citar
- Del mismo autor
- Métricas
CHARTIER, R.: La historia o la lectura del tiempo, Barcelona, Editorial Gedisa, 2007.
JABLONKA, I.: La historia es una literatura contemporánea. Manifiesto por las ciencias sociales, Buenos Aires, Fondo de Cultura Económica de Argentina, 2016.
JENKINS, K.: Repensar la historia, Madrid, Siglo XXI, 2009.
LUKACS, J.: El futuro de la Historia, Madrid, Turner Publicaciones, 2011.
JABLONKA, I.: La historia es una literatura contemporánea. Manifiesto por las ciencias sociales, Buenos Aires, Fondo de Cultura Económica de Argentina, 2016.
JENKINS, K.: Repensar la historia, Madrid, Siglo XXI, 2009.
LUKACS, J.: El futuro de la Historia, Madrid, Turner Publicaciones, 2011.
García Farrero, J., & Navarro Zárate, R. (2024). The Representation of the Teacher in the Literature of the 19th and 20th Centuries: A Narrative Approach to the History of Education. Historia De La Educación, 43(1), 7–12. https://doi.org/10.14201/hedu2024712
Most read articles by the same author(s)
- Jordi García Farrero, Isabel Vilafranca Manguán, Conrad Vilanou Torrano, Between Berlin (1810) and Frankfurt (1920): From the Humboldtian University to the Freie Jüdische Lehrhaus , Historia de la Educación: Vol. 34 (2015): University: Senses, Transformations and Challenges
- Jordi García Farrero, Caminar i pedagogia en la Modernitat: una aproximació , Historia de la Educación: Vol. 33 (2014)
- Raúl Navarro Zárate, Antonio Lovato Sagrado, El Maestro (1921-1923): Literary Attempts in Vasconcelo’s Cultural Proposal , Historia de la Educación: Vol. 43 (2024): The Representation of the Teacher in the Literature of the 19th and 20th Centuries: A Narrative Approach to the History of Education
- Jordi García Farrero, SOLÀ, Pere. «Educació i societat a Catalunya». Vic: Eumo Editorial, 2011, 367 pp. , Historia de la Educación: Vol. 30 (2011): Africa’s education systems at the edge of decolonization. Continuities and ruptures.
- Jordi Garcia Farrero, Godàs Bastida, F.: Del Liceu Escolar a l’exili. Els Godàs i Vila, una família lleidatana, Lleida, Pagès editors, 2019 , Historia de la Educación: Vol. 39 (2020): Contributions to the History of Mathematics Education
Downloads
Download data is not yet available.
+
−