Images and history of education: construction, reconstruction and representation of the school practices in the classroom
Abstract This article deals with the value of the image, of the visual, for historians of education. First, we present the different arguments that actually are presented about this topic; second, we offer an overview of recent researches, trying to point out their methodological approaches; third, we develop a theoretical proposal for analysing images, especially photographs; and, finally, we discuss some ideas about the study of school ethnography using images.
- Referencias
- Cómo citar
- Del mismo autor
- Métricas
Del Pozo Andrés, M. del M. (2013). Images and history of education: construction, reconstruction and representation of the school practices in the classroom. Historia De La Educación, 25, 291–315. Retrieved from https://revistas.usal.es/tres/index.php/0212-0267/article/view/11183
Most read articles by the same author(s)
- María del Mar Del Pozo Andrés, La Escuela Nueva en España: crónica y semblanza de un mito , Historia de la Educación: Vol. 22 (2003): (Vol. 22-23) Espacios de socialización y formación de los jóvenes en el siglo XX
- María del Mar Del Pozo Andrés, La utilización de parques y jardines como espacios educativos alternativos en Madrid (1900-1931) , Historia de la Educación: Vol. 12 (1993): (Vol. 12-13) El espacio escolar en la historia
- María del Mar Del Pozo Andrés, Ische XXI. «Education and Ethnicity» , Historia de la Educación: Vol. 18 (1999): Historia de la educación social
Downloads
Download data is not yet available.
+
−