The Pious Schools in Castille and Leon (1875-1931):Social and educative view
Abstract The present historiographie research on the Pious Schools in Castille and Leon during the Bourbon Restoration has studied the public, institutional and social dimensions of these centres. The liberal revolutions of the nineteenth century defended the escolapios and even let them expand to such an extent that the end of the century they increased considerably. If it happened so it was because its educative work brought great benefits to the State as well as the citizens. Therefore, there was a symbiosis between the unimaginable in other teaching institutions.
- Referencias
- Cómo citar
- Del mismo autor
- Métricas
Martín Fraile, B. (2013). The Pious Schools in Castille and Leon (1875-1931):Social and educative view. Historia De La Educación, 18, 217–239. Retrieved from https://revistas.usal.es/tres/index.php/0212-0267/article/view/10850
Most read articles by the same author(s)
- Bienvenido Martín Fraile, FREINET, C : «La escuela moderna francesa. Una pedagogía moderna de sentido común. Las invariantes pedagógicas». Madrid: Ediciones Morata, 1996. , Historia de la Educación: Vol. 18 (1999): Historia de la educación social
- Bienvenido Martín Fraile, GARCÍA BLANCO, Saúl. «La educación física entre los mexicas». Madrid: Editorial Gymnos, 1997. , Historia de la Educación: Vol. 19 (2000): Los manuales escolares en la historia
- Bienvenido Martín Fraile, CANTÓN MAYO, Isabel: «La Fundación Sierra-Pambley. Una institución educativa leonesa». León: Universidad de León, 1995. , Historia de la Educación: Vol. 17 (1998): Historia de la educación secundaria
- Bienvenido Martín Fraile, REVISTA DE EDUCACIÓN: «La Educación y la Generación del 98. Número extraordinario», 1997. , Historia de la Educación: Vol. 17 (1998): Historia de la educación secundaria
- Bienvenido Martín Fraile, RAMOS RUIZ, Isabel. «Profesores, alumnos y saberes en la Universidad de Salamanca en el rectorado de D. Antonio Tovar (1951-1956)». Salamanca: Ediciones Universidad de Salamanca, 2009, 392 pp. , Historia de la Educación: Vol. 29 (2010): Education and Emancipation Processes of Latin-America
- Bienvenido Martín Fraile, CALDERÓN ESPAÑA, Mª. C : «Bibliografía pedagógica del siglo XIX. Estudio sobre obras localizadas en las bibliotecas de Sevilla». Sevilla: Aula Magna, 1996. , Historia de la Educación: Vol. 17 (1998): Historia de la educación secundaria
- Bienvenido Martín Fraile, Jornadas nacionales en conmemoración del centenario del noventa y ocho: La educación en España a examen 1898-1998. , Historia de la Educación: Vol. 18 (1999): Historia de la educación social
- Bienvenido Martín Fraile, CHECA GODOY, Antonio: «Historia de la Prensa Pedagógica en España». Sevilla: Secretariado de Publicaciones de la Universidad de Sevilla, 2002. , Historia de la Educación: Vol. 25 (2006): Nuevas tendencias en Historia de la Educación
- Bienvenido Martín Fraile, PUELLES, M. (Coord.), BLAS, P. y PEDRO, F.L.: «Política, Legislación e Instituciones en la Educación Secundaria». Barcelona: ICE/Horsori, 1996. , Historia de la Educación: Vol. 17 (1998): Historia de la educación secundaria
- Bienvenido Martín Fraile, HISTOIRE DE L'EDUCATION: «L'enseignement en Espagne: XVIe-XXe siècles». París: Service d'histoire de l'éducation de l’I.N.R.P., 1998. , Historia de la Educación: Vol. 18 (1999): Historia de la educación social
Downloads
Download data is not yet available.
+
−