Prologue to History of Social Education in Spain
Abstract From ancient times we can found proofs of Social Education, but from the Modernity her reality is much more intensive and plentiful, due over all to the emergence of a capitalist and industrial society and so also to the increasing of social exclusion. That's because the tempus of this monography go along the last four centuries and focuses specially in the Xixth and XXth. The chapters included speak about the most chacaracteristics periods in the history of Spain's Social education and also about some parts of the respective éducatives processes.
- Referencias
- Cómo citar
- Del mismo autor
- Métricas
Ruiz Berrio, J. (2013). Prologue to History of Social Education in Spain. Historia De La Educación, 18, 5–11. Retrieved from https://revistas.usal.es/tres/index.php/0212-0267/article/view/10839
Most read articles by the same author(s)
- Julio Ruíz Berrio, Museology of Education. History of educational museums , Historia de la Educación: Vol. 25 (2006): Nuevas tendencias en Historia de la Educación
- Julio Ruiz Berrio, El plan de reforma educativa de un afrancesado: él de Manuel José Narganes de Posada , Historia de la Educación: Vol. 2 (1983): Innovaciones educativas en la España del siglo XIX
- Julio Ruíz Berrio, Bibliography on the Social Education in Spain , Historia de la Educación: Vol. 18 (1999): Historia de la educación social
- Julio Ruiz Berrio, Consuelo Flecha, Conversación con…Ángeles Galino Carrillo: historiadora de la educación , Historia de la Educación: Vol. 26 (2007): Historia de la educación de las mujeres
- Julio Ruiz Berrio, Algunas reflexiones sobre la Historia de las Universidade , Historia de la Educación: Vol. 5 (1986): Educación superior y sociedad. Perspectivas históricas
- Julio Ruíz Berrio, ARENAL, C.: «Obras completas», L Biblioteca de Autores Españoles, tomo CCCII. Madrid: Atlas. CXVI+ 150, 1993. , Historia de la Educación: Vol. 12 (1993): (Vol. 12-13) El espacio escolar en la historia
Downloads
Download data is not yet available.
+
−