Research about school handbooks in Latin America: The project MANES contribution
Abstract This brief essay makes a survey of the historical research undertaken during the last decade on school-books in Latin America. At the same time, it describes the main on-going research initiatives on this topic, as well as the contribution of the MANES research project of the Universidad Nacional de Educación a Distancia (UNED) in Madrid, through its collaboration-agreements with Latin American Universities.
- Referencias
- Cómo citar
- Del mismo autor
- Métricas
Ossenbach Sauter, G. (2013). Research about school handbooks in Latin America: The project MANES contribution. Historia De La Educación, 19, 195–203. Retrieved from https://revistas.usal.es/tres/index.php/0212-0267/article/view/10797
Most read articles by the same author(s)
- Gabriela Ossenbach Sauter, Reunión del equipo principal de investigadores del proyecto Manes (historia de los manuales escolares). , Historia de la Educación: Vol. 18 (1999): Historia de la educación social
- Gabriela Ossenbach Sauter, SEITTER, WOLFGANG: «Volksbildung und Educación Popular. Systembildungsprozesse und Vereinskulturen in Barcelona und Frankfurt am Main zwinschen 1850 und 1920». Verlag Julius Klinkhardt, Bad Heilbrunn, 1993. , Historia de la Educación: Vol. 12 (1993): (Vol. 12-13) El espacio escolar en la historia
Downloads
Download data is not yet available.
+
−