The school handbooks of the education history and the teacher's training (1900-1930)
Abstract The article primarily describes the motives for the creation of a History of Education course in the curriculum of a Teacher's College. Secondly, it reviews the main manuals written by Spanish authors as well as those foreign authors who have been translated and published in Spain. The article concludes by evaluating the significance of the editorial production which has contributed to raise the level of this discipline in the formation of primary school teachers.
- Referencias
- Cómo citar
- Del mismo autor
- Métricas
Molero Pintado, A. (2013). The school handbooks of the education history and the teacher’s training (1900-1930). Historia De La Educación, 19, 121–139. Retrieved from https://revistas.usal.es/tres/index.php/0212-0267/article/view/10794
Most read articles by the same author(s)
- Antonio Molero Pintado, The republican teachers: Legislation and professional tensions (1931-1936) , Historia de la Educación: Vol. 16 (1997): Historia de la escuela
- Antonio Molero Pintado, POZO ANDRÉS, Mª. del Mar, del: «Urbanismo y Educación. Política educativa y expansión escolar en Madrid (1900-1931)». Madrid: Servicio de Publicaciones de la Universidad de Alcalá, 1999. , Historia de la Educación: Vol. 18 (1999): Historia de la educación social
- Antonio Molero Pintado, Influencias europeas en el laicismo escolar , Historia de la Educación: Vol. 24 (2005): Influencias europeas en la política educativa de la España del siglo XX
- Antonio Molero Pintado, Nota necrológica de Alberto del Pozo Pardo (1920-1998) , Historia de la Educación: Vol. 17 (1998): Historia de la educación secundaria
Downloads
Download data is not yet available.
+
−