The distribution of the time and the work in the primary school in Spain (1900-1936)
Abstract The subject of this paper is the study of the daily and weekly distribution of the school time at the primary level in Spain from 1900 to 1936. Its analysis is being carried out from three approaches: the theoretical proposals of the distribution and uses of time, the legality, and the reality or school practices. This study shows not only the contrasts and reciprocal influences among these three issues, as well as the differences between the rural and urban schools, the schools with one or several teachers —graded school—, and between the unflexible and uniform school time and the familiar and working times, that is to say, the unsuitable which existed between them giving rise to absence or irregular school attendance.
- Referencias
- Cómo citar
- Del mismo autor
- Métricas
Viñao Frago, A. (2013). The distribution of the time and the work in the primary school in Spain (1900-1936). Historia De La Educación, 16, 113–131. Retrieved from https://revistas.usal.es/tres/index.php/0212-0267/article/view/10530
Most read articles by the same author(s)
- Antonio Viñao Frago, Una cuestión actual: sobre el academicismo en la enseñanza preescolar en el siglo , Historia de la Educación: Vol. 2 (1983): Innovaciones educativas en la España del siglo XIX
- Antonio Viñao Frago, MAINER BAQUÉ, Juan; MATEOS MONTERO, Julio. «Saber, poder y servicio. Un pedagogo orgánico del Estado: Adolfo Maíllo». Valencia: Tirant lo Blanch, 2011. , Historia de la Educación: Vol. 31 (2012): Humanism and educational renovation: a mayeutica for the western man
- Antonio Viñao Frago, 1762-1763: A. controversy on the freedom of printing and prices of text-books , Historia de la Educación: Vol. 19 (2000): Los manuales escolares en la historia
- Antonio Viñao Frago, Ad Maiorem Mercati Gloriam. La historia de la educación en la trilogía de Pérez- Díaz y Rodríguez , Historia de la Educación: Vol. 24 (2005): Influencias europeas en la política educativa de la España del siglo XX
- María Manzanera, Antonio Viñao Frago, Literatura y cine infantil en la España de la postguerra. Garbancito de la Mancha (1945) , Historia de la Educación: Vol. 6 (1987): Historia de la infancia
- Antonio Viñao Frago, CHARTIER, Anne-Marie. «L’école et la lecture obligatoire. Histoire et paradoxes des pratiques d’enseignement de la lectura». Paris: Retz, 2006, 351 pp. , Historia de la Educación: Vol. 29 (2010): Education and Emancipation Processes of Latin-America
- Antonio Viñao Frago, DE LUIS MARTÍN, Francisco. «La FETE (1939- 1982). De la represión franquista a la transición democrática». Madrid: Editorial Tecnos (Grupo Anaya, S.A.), 2009, 417 pp. , Historia de la Educación: Vol. 29 (2010): Education and Emancipation Processes of Latin-America
Downloads
Download data is not yet available.
+
−