Seminario de Cine como recurso orientativo en la elección de Trabajo Fin de Grado en la asignatura de fisiología
Contenido principal del artículo
Resumen
Palabras clave:
Descargas
Detalles del artículo
Citas
Cabedo García VR, Mañez Arocas C, Suñiga Menendez JF, Baquero Toledo L, Sid Ahmed El Khaiat G, Saiz Catero C. El médico de familia en el discurso cinematográfico.
Rev Med Cine [Internet] 2017;13(3): 103-112.
Darbyshire D, Baker P. A systematic review and thematic analysis of cinema in medical education. Med Humanit. 2012;38(1):28‐33.
Gonzalez Blasco P, Moreto G, Roncoletta AFT, Levites MR, Janaudis MA. Using movie clips to foster learner's reflection: improving education in the affective domain. Fam Med. 2006;38(2):94‐6.
http://www.stfm.org/fmhub/fm2006/february/pablo94.pdf
Hall JE, Guyton CA. Guyton & Hall. Tratado de Fisiología Médica. 12ª edición. Barcelona: Elsevier; 2011.
Karasik RJ, Hamon R, Writz J, Moddu Reddy A. Two thumbs up: using popular films in introductory aging courses. Gerontol Geriatr Educ. 2014;35(1):86‐113.
Weber CM, Silk H. Movies and medicine: an elective using film to reflect on the patient, family, and illness. Fam Med. 2007;39(5):317‐9. Disponible en:
https://www.stfm.org/fmhub/fm2007/May/Catherine317.pdf
Wolkenstein AS. Application of movies helpful for teaching. Fam Med. 2002;34(8):563‐4.
Zagvazdin Y. Movies and emotional engagement: laughing matters in lecturing. Fam Med. 2007;39(4):245‐7. Disponible en: http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.555.8943&rep=rep1&type=pdf