Isi Artikel Utama

Jesús Baigorri-Jalón
Alfaqueque Research Group Universidad de Salamaca
Spain
Biography
Críspulo Travieso-Rodríguez
Alfaqueque Research Group Universidad de Salamaca
Spain
Biography
Vol. 3 No. 2 (2017), Articles, pages 53-72
DOI: https://doi.org/10.14201/clina2017325372
How to Cite

Abstract

Based on previous specific research on the topic, on responses to questionnaires sent to three different United Nations (UN) duty stations (New York, Geneva, Vienna) at the end of 2010 and the beginning of 2011, and on UN unofficial and institutional sources, the authors reflect on how external variables have altered UN interpreters’ working conditions in recent years and how they have had an impact on the quality of their performance. Some of the points mentioned in the replies to questionnaires are related, inter alia, to the speed of delivery of speeches, the influence of information technologies or the use of remote interpreting. Apart from the statistical data obtained from the questionnaires, we have used brief excerpts from interpreters’ personal narratives to illustrate the analysis of the present-day situation and the interpreters’ prospects for the future. 

Downloads

Download data is not yet available.

Rincian Artikel

References

Arrue, J. (2012). EDUCABE, Educar Bien y en el Bien. Valencia: Colegio Asunción de Benaguasil. Recuperado a partir de: http://asuncionbenaguasil.es/web/pluginfile.php/3416/mod_resource/content/5/Libro%20electr%C3%B3nico.pdf

CITA (2011). Proyecto Ebook y Educación. Dedos: tabletas digitales en el aula. Salamanca: Centro Internacional de Tecnologías Avanzadas (CITA) en colaboración con la Fundación Germán Sánchez Ruipérez.

De la Herrán Gascón, A. (2008). Metodología didáctica en Educación Secundaria una perspectiva desde la Didáctica General Metodología didáctica en Educación Secundaria. En A. de la Herrán Gascón & J. Paredes Labra (Eds.), Didáctica general: la práctica de la enseñanza en Educación Infantil, Primaria y Secundaria. (pp.134-148) España: McGraw Hill.

Ditendria (2015). Informe Ditendria: Mobile en España y en el Mundo. Madrid: Ditendria Digital Marketing Trends. Recuperado a partir de: http://www.ditrendia.es/wp-content/uploads/2015/07/Ditrendia-Informe-Mobile-en-Espa%C3%B1a-y-en-el-Mundo-2015.pdf

Ferrer, F., Belvís, E., & Pàmies, J. (2011). Tablet PCs, academic results and educational inequalities. Computers & Education, 56(1), 280-288. doi:http://dx.doi.org/10.1016/j.compedu.2010.07.018

Johnson, L., Adams, S. & Cummins, M. (2012). The NMC Horizon Report: 2012 Higher Education Edition. Austin, Texas: The New Media Consortium. Recuperado a partir de: http://redarchive.nmc.org/publications/horizon-report-2012-higher-ed-edition

Marés, L. (2012). Tablets en educación. Oportunidades y desafíos en políticas uno a uno. Buenos Aires: Instituto Iberoamericano de TIC y Educación (IBERTIC). Recuperado a partir de: http://www.oei.es/noticias/spip.php?article10460

Marqués, P. (2014). Metainvestigación sobre el uso educativo de las tabletas digitales. Barcelona: Portal de las tabletas digitales y de los libros de texto digitales. Recuperado a partir de: http://peremarques.net/tabletasportada.htm

UNIR (2013). #InformeTAB: Estudio sobre el comportamiento de los usuarios de tablet en España. Madrid: Universidad Internacional de la Rioja (UNIR) y Redbility TAB innovation. Recuperado a partir de: http://boletines.prisadigital.com/informe-tab.pdf