From movies to medical tv series, through literature
Abstract
- Referencias
- Cómo citar
- Del mismo autor
- Métricas
Baños JE. ¿Cuál debe ser el grosor del escudo? La enseñanza de las sutilezas de la relación médico-paciente mediante obras literarias y películas comerciales. Rev Med Cine. 2007;3(4):159-65. Disponible en: http://revistas.usal.es/cinco/index.php/medicina_y_cine/article/view/86/125
Baños JE, Bosch F, Pérez J, Farré M. Al cruzar el límite / Extreme measures: cine, principios bioéticos e investigación clínica. Rev Med Cine. 2011;7(3-4):95-9. Disponible en: http://revistas.usal.es/cinco/index.php/medicina_y_cine/article/view/13759/14131
Baños JE, Guardiola E. Medicina y Literatura: el valor de las palabras. Rev Med Cine. 2015;11(1):3-4. Disponible en: http://revistas.usal.es/cinco/index.php/medicina_y_cine/article/view/13479/13752
Bosch F, Baños JE. Using feature films as a teaching tool in medical schools. Educ Med. 2015;16(4):206-11. Disponible en: https://www.elsevier.es/es-revista-educacion-medica-71-articulo-using-feature-films-as-teaching-S1575181315000200 https://doi.org/10.1016/j.edumed.2015.09.001
Cambra-Badii I, Baños JE. ¿Un médico con autismo en la televisión? Enseñanzas de The Good Doctor. Rev Med Cine. 2018;14(4)273-83. Disponible en: http://revistas.usal.es/cinco/index.php/medicina_y_cine/article/view/19575/19513
Cambra-Badii I, Guardiola E, Baños JE. From Marcus Welby, M.D. to The resident: The changing portrayal of physicians in TV medical dramas. Rev Med Cine. En prensa.
Czarny M, Faden R, Nolan M, Bodensiek E, Sugarman J. Medical and nursing students' television viewing habits: potential implications for bioethics. AJOB. 2008; 8(12):1-8. Disponible en: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3056774/ https://doi.org/10.1080/15265160802559153
Derbyshire D, Baker P. A systematic review and thematic analysis of cinema in medical education. Med Humanit. 2012; 38:28-33. https://doi.org/10.1136/medhum-2011-010026
Jiménez MI. Despertares (1990): la epidemia de los niños que se quedaron dormidos. Rev Med Cine. 2007;3(3):102-12. Disponible en: http://revistas.usal.es/cinco/index.php/medicina_y_cine/article/view/143/242
Koren G. Awakenings: Using a popular movie to teach clinical pharmacology. Clin Pharmacol Ther. 1993; 53:3-5. https://doi.org/10.1038/clpt.1993.2
Rodríguez G, Baños JE. Frankenstein: un mito más allá del cine de ciencia ficción. Rev Med Cine. 2014;10(1):37-44. Disponible en: http://revistas.usal.es/cinco/index.php/medicina_y_cine/article/view/13628/13896L
Baños JE, Bosch F, Pérez J, Farré M. Al cruzar el límite / Extreme measures: cine, principios bioéticos e investigación clínica. Rev Med Cine. 2011;7(3-4):95-9. Disponible en: http://revistas.usal.es/cinco/index.php/medicina_y_cine/article/view/13759/14131
Baños JE, Guardiola E. Medicina y Literatura: el valor de las palabras. Rev Med Cine. 2015;11(1):3-4. Disponible en: http://revistas.usal.es/cinco/index.php/medicina_y_cine/article/view/13479/13752
Bosch F, Baños JE. Using feature films as a teaching tool in medical schools. Educ Med. 2015;16(4):206-11. Disponible en: https://www.elsevier.es/es-revista-educacion-medica-71-articulo-using-feature-films-as-teaching-S1575181315000200 https://doi.org/10.1016/j.edumed.2015.09.001
Cambra-Badii I, Baños JE. ¿Un médico con autismo en la televisión? Enseñanzas de The Good Doctor. Rev Med Cine. 2018;14(4)273-83. Disponible en: http://revistas.usal.es/cinco/index.php/medicina_y_cine/article/view/19575/19513
Cambra-Badii I, Guardiola E, Baños JE. From Marcus Welby, M.D. to The resident: The changing portrayal of physicians in TV medical dramas. Rev Med Cine. En prensa.
Czarny M, Faden R, Nolan M, Bodensiek E, Sugarman J. Medical and nursing students' television viewing habits: potential implications for bioethics. AJOB. 2008; 8(12):1-8. Disponible en: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3056774/ https://doi.org/10.1080/15265160802559153
Derbyshire D, Baker P. A systematic review and thematic analysis of cinema in medical education. Med Humanit. 2012; 38:28-33. https://doi.org/10.1136/medhum-2011-010026
Jiménez MI. Despertares (1990): la epidemia de los niños que se quedaron dormidos. Rev Med Cine. 2007;3(3):102-12. Disponible en: http://revistas.usal.es/cinco/index.php/medicina_y_cine/article/view/143/242
Koren G. Awakenings: Using a popular movie to teach clinical pharmacology. Clin Pharmacol Ther. 1993; 53:3-5. https://doi.org/10.1038/clpt.1993.2
Rodríguez G, Baños JE. Frankenstein: un mito más allá del cine de ciencia ficción. Rev Med Cine. 2014;10(1):37-44. Disponible en: http://revistas.usal.es/cinco/index.php/medicina_y_cine/article/view/13628/13896L
Baños, J.-E., Cambra Badii, I., & Guardiola, E. (2019). From movies to medical tv series, through literature. Journal of Medicine and Movies, 15(4), 197–199. https://doi.org/10.14201/rmc2019154197199
Most read articles by the same author(s)
- Elena Guardiola, Josep E Baños, What happens when we read a book (and its effect on our life) , Journal of Medicine and Movies: Vol. 14 No. 1 (2018)
- Josep E Baños, Elena Guardiola, Medicine in the literary work of José Luis Sampedro , Journal of Medicine and Movies: Vol. 13 No. 4 (2017)
- Elena Guardiola, Josep-Eladi Baños, Santiago Ramón y Cajal, his world seen at 80 and the joys of reading , Journal of Medicine and Movies: Vol. 18 No. 1 (2022)
- Josep?E Baños, Elena Guardiola, What can medical students learn from literature? , Journal of Medicine and Movies: Vol. 12 No. 2 (2016)
- Josep-E. Baños, Elena Guardiola, Medicina y Literatura: el valor de las palabras , Journal of Medicine and Movies: Vol. 11 No. 1 (2015)
- Josep-E. Baños, La larga relación entre medicina y literatura (y viceversa) , Journal of Medicine and Movies: Vol. 11 No. 4 (2015)
- Josep?E Baños, Elena Guardiola, El cuándo, dónde y cómo de la literatura en los estudios de medicina: algo más que jugar con los adverbios , Journal of Medicine and Movies: Vol. 11 No. 2 (2015)
- Josep-E Baños, Elena Guardiola, In the bicentenary of Frankenstein; or, The Modern Prometheus: Much more than a gothic horror novel , Journal of Medicine and Movies: Vol. 14 No. 3 (2018)
- Elena Guardiola, Josep E. Baños, Teach, and learn, to read at the University? , Journal of Medicine and Movies: Vol. 14 No. 2 (2018)
- Elena Guardiola, Josep?E Baños, «Of the Doctor Who does not Know More than Medicine...» Or the Publication of Nonmedical Articles in Medical Journals , Journal of Medicine and Movies: Vol. 12 No. 4 (2016)
Downloads
Download data is not yet available.
+
−