«Innerspace» (1987): a cinematic argument for a thoughtful discussion in the classroom with students, on human anatomy
Abstract A voluntary seminar was conducted, before the end of the academic year, for the analysis and discussion of the movie entitled “Innerspace” according to the contents covered in the human anatomy course. It is a comic movie, which makes it easy for students to engage and enjoy. A numeorus list of anatomical mistakes along the movie are pointed out and discussed in deep by students and professor. Students realized that ony from the fantasy is possible to navegate thoughout the organism and some of the body itineraries.
- Referencias
- Cómo citar
- Del mismo autor
- Métricas
Alexander M, Lenahan P, Pavlov A. Cinemeducation: a comprehensive guide to using film in medical education. Oxford: Radcliffe Publishing; 2005.
Amar Rodríguez V. Comprender y disfrutar el cine. La gran pantalla como recurso educativo. Huelva: Grupo Comunicar Ediciones; 2003.
Cabero Almenara J. La Sociedad de la Información y el conocimiento, transformaciones tecnológicas y sus repercusiones en Educación. En: Blazquez F. (coord): Sociedad de la Información y Educación. Badajoz: Consejería de Educación, Ciencia y Tecnología; 2001. p. 62-89. Disponible en: http://www.quadernsdigitals.net/datos_web/biblioteca/l_1400/enLinea/5.pdf
Darbyshire D, Baker P. A systematic review and thematic analysis of cinema in medical education. Med Humanities 2012;38:28-33. Disponible en: http://mh.bmj.com/content/38/1/28.full.pdf+html
Juanes JA. Viaje Alucinante (1966): un acercamiento atractivo al estudio de la Anatomía, mediante un recorrido por el interior del cuerpo humano. Rev Med Cine [Internet] 2013; 9: 125-128. Disponible en: http://revistamedicinacine.usal.es/index.php/volumenes/volumen9/num3/751
Amar Rodríguez V. Comprender y disfrutar el cine. La gran pantalla como recurso educativo. Huelva: Grupo Comunicar Ediciones; 2003.
Cabero Almenara J. La Sociedad de la Información y el conocimiento, transformaciones tecnológicas y sus repercusiones en Educación. En: Blazquez F. (coord): Sociedad de la Información y Educación. Badajoz: Consejería de Educación, Ciencia y Tecnología; 2001. p. 62-89. Disponible en: http://www.quadernsdigitals.net/datos_web/biblioteca/l_1400/enLinea/5.pdf
Darbyshire D, Baker P. A systematic review and thematic analysis of cinema in medical education. Med Humanities 2012;38:28-33. Disponible en: http://mh.bmj.com/content/38/1/28.full.pdf+html
Juanes JA. Viaje Alucinante (1966): un acercamiento atractivo al estudio de la Anatomía, mediante un recorrido por el interior del cuerpo humano. Rev Med Cine [Internet] 2013; 9: 125-128. Disponible en: http://revistamedicinacine.usal.es/index.php/volumenes/volumen9/num3/751
Juanes Méndez, J. A. (2014). «Innerspace» (1987): a cinematic argument for a thoughtful discussion in the classroom with students, on human anatomy. Journal of Medicine and Movies, 10(1), 12–18. Retrieved from https://revistas.usal.es/cinco/index.php/medicina_y_cine/article/view/13624
Most read articles by the same author(s)
- Juan A. Juanes Méndez, «Fantastic Voyage» (1966): an attractive approach to the study of anatomy through a tour inside the human body , Journal of Medicine and Movies: Vol. 9 No. 3 (2013)
- Juan A. Juanes Méndez, Awake (2007): a nightmare in the operating room during a heart transplant , Journal of Medicine and Movies: Vol. 11 No. 1 (2015)
- Juan A. Juanes Méndez, Pandemies in Cinema: Arguments that Have Gone Viral , Journal of Medicine and Movies: Vol. 16 No. e (2020)
- Juan A. Juanes Méndez, «Hollow Man» (2000) , Journal of Medicine and Movies: Vol. 11 No. 4 (2015)
- Juan A. Juanes Méndez, Revista de Medicina y Cine: diez años de andadura , Journal of Medicine and Movies: Vol. 10 No. 2 (2014)
Downloads
Download data is not yet available.
+
−