Enseñanza electrónica de radiología en pregrado: la experiencia de la universidad de Málaga
Resumen We report an evaluation and analysis of different user interfaces of IT applications, for teaching purposes, generated by us with a view to developing designs that will allow better optimization of the teaching-learning process through these technological means. In them, we have incorporated different illustrative elements, such as icons, images, etc., that facilitate rapid interaction between the user and the informatics procedure.To evaluate the efficiency and potential of our developments, aimed at training in the field of medicine, we sent out a Likert-based questionnaire to different users to gauge the degree of satisfaction with the informatics procedure.The results obtained reveal the excellent acceptance of our interface designs, both as regards their efficiency in the functioning of the different navigation controls and their distribution, which contributes to a good visual balance of the informatics application.
- Referencias
- Cómo citar
- Del mismo autor
- Métricas
Sendra Portero, F. (2010). Enseñanza electrónica de radiología en pregrado: la experiencia de la universidad de Málaga. Education in the Knowledge Society (EKS), 11(2), 117–146. https://doi.org/10.14201/eks.7074
Descargas
Los datos de descargas todavía no están disponibles.
Datos de publicación
Metric
Este artículo
Otros artículos
Revisores/as por pares
0
2,4
Perfil evaluadores/as N/D
Declaraciones de autoría
Declaraciones de autoría
Este artículo
Otros artículos
Disponibilidad de datos
N/D
16%
Financiación externa
N/D
32%
Conflictos de intereses
N/D
11%
Metric
Esta revista
Otras revistas
Artículos aceptados
21%
33%
Días para la publicación
0
145
Indexado en
-
—
- Sociedad académica
- N/D
- Editorial
- Ediciones Universidad de Salamanca
+
−