English
Español (España)
Register
Login
Teoría de la Educación. Revista Interuniversitaria
Current
Archives
last articles
Announcements
Indexing
Call for Papers
Submissions
Dialogues on Education
About
About the Journal
Editorial Team
Reviewers of the year 2024 and rejection rate
Privacy Statement
Editorial Policy on the Use of AI
Contact
Make a submission
Home
/
Archives
/
Vol. 26 No. 1 (2014)
Vol. 26 No. 1 (2014)
enero-junio, 2014
Published:
2014-07-16
DOI:
https://doi.org/10.14201/teoredu2014261
Table of contents
PDF (Español (España))
PDF
PDF (Français (Canada))
Articles
On the other side of meaning. Merleau-Ponty and Agamben on the body and education
21-39
Joris Vlieghe
PDF (Español (España))
PDF
Philosophy and emotional learning in «Amor y pedagogía, by Unamuno»
41-58
María Ángeles Goicoechea Gaona, Olaya Fernández Guerrero
PDF (Español (España))
Paulo Freire’s legacy in today’s school. From the critical literacy to literacy in the media
59-76
Marc PallarÈs Piquer
PDF (Español (España))
Theatre Education: a proposal for systematization
77-101
Manuel Francisco Vieites García
PDF (Español (España))
Emblematic literature in posmodern higher education
103-118
María Paz López-peláez Casellas
PDF (Español (España))
Cultural artifacts and literacy in the digital era: conceptual discussions and educational praxis
119-135
Eloy Martos, Alberto E. Martos García
PDF (Español (España))
Presence of media competence in curricular objectives of primary education
137-159
Antonia Ramírez García, Paula Renés Arellano, María Rosa García Ruiz
PDF (Español (España))
University tutorials in the setting of the European Higher Education Area: current profiles
161-186
Carolina Fernández-salinero Miguel
PDF (Español (España))
Conceptions on Food for future teachers and nurses. Construction of pedagogical knowledge on dietetic issues
187-209
Maximiliano Rodrigo Vega, José Manuel Ejeda Manzanera, M.ª Pilar González Panero, M.ª Teresa Mijancos Gurruchaga
PDF (Español (España))
Book Reviews
ANDRICH MIATO, S. y MIATO, L. (2013) Producir. Una competencia cognitiva y social. Madrid, Narcea.
229-229
Sara Serrate González
PDF (Español (España))
BARRIO, J. M. (2013) La innovación educativa pendiente: formar personas. Barcelona, Erasmus Ediciones.
230-231
Carlos Monge López
PDF (Español (España))
CZERWINSKY DOMENIS, L. (2013) Observar. Los sentidos en la construcción del conocimiento. Madrid, Narcea.
232-233
Gabriel Parra Nieto
PDF (Español (España))
GARCÍA ARETIO, L. (2014) Bases, mediaciones y futuro de la educación a distancia en la sociedad digital. Madrid, Síntesis.
233-235
Rosa María Goig Martínez
PDF (Español (España))
GROMI, A. (2013) Juzgar. De la opinión no fundamentada al juicio elaborado. Madrid, Narcea.
235-236
Sara Serrate González
PDF (Español (España))
HANSEN, D. (2013) El profesor cosmopolita en un mundo global. Madrid, Narcea.
236-237
Sara Serrate González
PDF (Español (España))
JONES, E. y BROWN, S. (2014) La Internacionalización de la Educación Superior. Perspectivas institucionales, organizativas y éticas. Madrid, Narcea.
237-239
Sara Serrate González
PDF (Español (España))
MÍNGUEZ VALLEJOS, R. (2011) La responsabilidad como respuesta educativa. México, CETYS.
239-241
M.ª Ángeles Hernández Prados
PDF (Español (España))
MURCIO MAGHEI, A. (2013) Interpretar. De la comprensión previa a la explicación de los acontecimientos. Madrid, Narcea.
241-242
Gabriel Parra Nieto
PDF (Español (España))
SUBERVIOLA OVEJAS, I.; FERNÁNDEZ GUERRERO, O. y ÁLVAREZ TERÁN, R. (coords.) (2013) Vivir entre dos mundos. Las mujeres pakistaníes en La Rioja. Logroño, Instituto de Estudios Riojanos.
243-245
Edurne Chocarro De Luis
PDF (Español (España))
TORÍO, S.; PEÑA, J. V.; RODRÍGUEZ, M. C.; FERNÁNDEZ, C. M.; MOLINA, S.; HERNÁNDEZ, J. e INDA, M. M. (2013) Construir lo cotidiano: un programa de educación parental. Barcelona, Octaedro.
245-247
Ángel García Del Dujo
PDF (Español (España))
VITÓN DE ANTONIO, M.ª J. (2012) Diálogos con Raquel. Praxis pedagógicas y reflexión de saberes para el desarrollo educativo en la diversidad cultural. Madrid, Editorial Popular.
247-249
Práxedes Muñoz Sánchez
PDF (Español (España))
ANALYTIC SUMMARY
Analytic Summary
5-9/11-14/15-18
PDF
PDF (Français (Canada))
PDF (Español (España))
Thesis
CID GARCÍA, Herminia. La incidencia del mediador en las preferencias lectoras de los alumnos de Primaria. Una investigación en la Fundación San Vicente Mártir y una reflexión sobre la situación educativa actual. Departamento de Teoría e Historia. Universi
213-215
PDF (Español (España))
FUENTES, Juan Luis. Hacia una filosofía de la educación intercultural: Diversidad moral, identidad cultural y diálogo intercultural. Departamento de Teoría e Historia de la Educación. Facultad de Educación-Centro de Formación del Profesorado. Universidad
215-219
PDF (Español (España))
ROJAS MESA, Julio Ernesto. Educación virtual: del discurso teórico a las prácticas pedagógicas en la educación superior colombiana. Departamento de Educación. Universidad Nacional de Educación a Distancia. UNED. Julio de 2013. (Tesis doctoral dirigida por
219-221
PDF (Español (España))
THOILLIEZ, Bianca. Implicaciones pedagógicas del pragmatismo filosófico americano. Una reconsideración de las aportaciones educativas de Charles S. Peirce, William James y John Dewey. Departamento de Didáctica y Teoría de la Educación. Área de Teoría e Hi
221-224
PDF (Español (España))
VAQUERO TIÓ, Eduard. Estudio sobre la resiliencia y las competencias digitales de los jóvenes adolescentes en situación de riesgo de exclusión social. Departamento de Pedagogía y Psicología. Universidad de Lleida. Junio de 2013. (Tesis doctoral dirigida p
224-226
PDF (Español (España))
Information
III PREMIO JOSÉ MANUEL ESTEVE
253-253
PDF (Español (España))
XXXII SEMINARIO INTERUNIVERSITARIO DE TEORÍA DE LA EDUCACIÓN
255-256
PDF (Español (España))
Se recibieron durante 2013 un total de 81 trabajos
257-257
PDF (Español (España))