Fonseca, Journal of Communication

Journal out of circulation

The master plot in the audiovisual narrative. The western case.

Abstract

A plot provides us the story that it offers a hyphen and later a film. Plots are limited, however possibilities, argument them that these offer music infinite. At the same time, we can say that all cultures avail themselves of some plots and similar arguments to structure their mythical stories. In addition, United States is the modern nation where better a dialectic relation between the myth and story keeps. At this nation, the significance of the event has been shown and you have gotten free through the myth. We will see through this article how the western is the kind of American cinema what else and better answer for the folkloric traditional story to the cánones, because your plots have been taken directly of the classical legends.
  • Referencias
  • Cómo citar
  • Del mismo autor
  • Métricas
ALBÉRA, Francois (1996): Los formalistas rusos y el cine. Paris: Nathan.

ALTMAN, Rick (2000): Los géneros cinematográficos. Barcelona: Paidós Comunicación.

BALLÓ, Jordi y PEREZ, Xavier (1995): La semilla inmortal, los argumentos universales en el cine. Barcelona: Anagrama.

BARTHES, Roland (1970): S/Z. Paris: Seuil.

BASSA, Joan y FREIXAS, Ramón (1993): El cine de ciencia ficción. Barcelona: Paidós.

BORDWELL, David (1995): La narración en el cine de ficción. Barcelona: Paidós.

CAMPBELL, Joseph (1949): El héroe de las mil caras, psicoanálisis del mito. México, D. F: Fondo de Cultura Económica.

GONZÁLEZ, José Félix (2007): El héroe del western crepuscular. Dinosaurios de Sam Peckinpah. Madrid: Fundamentos.

GREIMAS, Algirdas Julien (1971): Semántica estructural. Madrid: Gredos.

GUBERN, Román, y PRATS, Joan (1979): Las raíces del miedo. Barcelona: Tusquets.

HEREDERO, Carlos F., y SANTAMARINA, Antonio (1993): El cine negro. Maduración y crisis de la escritura clásica. Barcelona: Paidós,.

KAMINSKI, Stuart (1974): American Film genres. Burham: Amazon.

KITSES, Jim (1969): Horizons West (Sam Peckimpah). Bloomington: Indiana University Press.

LATORRE, José María (1987): El cine fantástico. Barcelona: Fabregat.

LEVI-STRAUSS, Claude (1998): Antropología cultural. Barcelona: Paidós.

LOSILLA, Carlos (1993): El cine de terror, una introducción. Barcelona: Paidós Studio.

PROPP, Vladimir (1987): Morfología del cuento. Madrid: Fundamentos.

SÁNCHEZ-ESCALONILLA, Antonio (2001): Estrategias de guión cinematográfico. Barcelona: Ariel cine.

SÁNCHEZ-ESCALONILLA, Antonio (2002): Guión de aventura y forja del héroe. Barcelona: Ariel cine.

SAUSSURE, Ferdinand de (1991): Curso de lingüística general, Madrid: Akal.

SCHATZ, Thomas: Hollywood genres. Philadelphia: Temple University Press.

TOBÍAS, Ronald B. (1999): El guión y la trama: fundamentos de la escritura dramática audiovisual. Madrid: Ediciones Internacionales Universitarias.

WRIGHT, Will (1976): Six-guns and Society: A Structural Study of the Western. Berkeley: University of California Press.
González Sánchez, J. F. (2010). The master plot in the audiovisual narrative. The western case. Fonseca, Journal of Communication, (1), 317–319. Retrieved from https://revistas.usal.es/cuatro/index.php/2172-9077/article/view/12873

Downloads

Download data is not yet available.
+