Narrative form in Bad Education (Pedro Almodóvar, 2004)
Abstract One of the features which characterizes Almodovar’s last drama is, undoubtedly, the narrative form. The way in which events are ordered, playing with chronological time, results in intricate narrative labyrinths due to the variety of voices narrating those events. The aim of this work is to analyze the narrative form in Bad Education, from the point of view of how those voices and the different temporal layers displayed in the film are combined.
- Referencias
- Cómo citar
- Del mismo autor
- Métricas
Almodóvar, P. (2004): Scénario bilingue La mauvaise education. Paris: Cahiers du cinema.
Allinson, M. (2003): Un laberinto español. Las películas de Pedro Almodóvar.Madrid: Ocho y medio.
Bordwell, D. (1996): La narración en el cine de ficción. Barcelona: Paidós.Gaudreault, A. y Jost, F. (1995): El relato cinematográfico. Barcelona: Paidós.
Polimeni, C. (2004): Pedro Almodóvar y el kitsch español. Madrid: Campo de ideas.
Poyato, P. (2012): “Referencias intertextuales de Carne trémula (Almodóvar,1997)”. En Zer, número 32, volumen 17, pp. 121-138.
– (2013): “La voz narrativa: modalidades de narrador en Los abrazos rotos (Almodóvar, 2009)”. En Revista Comunicación, número 11, volumen 1, pp. 99-110.
– (2014): “La escritura del almodrama”. En Poyato, Pedro (editor): El cine de Almodóvar. Una poética de lo trans. Sevilla: Universidad Internacional de Andalucía, pp. 99-126.
Seguin, J-C. (2009): Pedro Almodóvar, o la deriva de los cuerpos. Murcia: Filmoteca Regional, Tres Fronteras ediciones.
Strauss, F. (2001): Conversaciones con Pedro Almodóvar. Madrid: Akal. Stam, R.; Burgoyne, R. y Flitterman-Lewis, S. (1999): Nuevos conceptos de la teoría del cine. Barcelona: Paidós.
Zurián, F. y Vázquez, C. (2005): “Almodóvar: el cine como pasión”. En Actas del Congreso Internacional “Pedro Almodóvar”.
Allinson, M. (2003): Un laberinto español. Las películas de Pedro Almodóvar.Madrid: Ocho y medio.
Bordwell, D. (1996): La narración en el cine de ficción. Barcelona: Paidós.Gaudreault, A. y Jost, F. (1995): El relato cinematográfico. Barcelona: Paidós.
Polimeni, C. (2004): Pedro Almodóvar y el kitsch español. Madrid: Campo de ideas.
Poyato, P. (2012): “Referencias intertextuales de Carne trémula (Almodóvar,1997)”. En Zer, número 32, volumen 17, pp. 121-138.
– (2013): “La voz narrativa: modalidades de narrador en Los abrazos rotos (Almodóvar, 2009)”. En Revista Comunicación, número 11, volumen 1, pp. 99-110.
– (2014): “La escritura del almodrama”. En Poyato, Pedro (editor): El cine de Almodóvar. Una poética de lo trans. Sevilla: Universidad Internacional de Andalucía, pp. 99-126.
Seguin, J-C. (2009): Pedro Almodóvar, o la deriva de los cuerpos. Murcia: Filmoteca Regional, Tres Fronteras ediciones.
Strauss, F. (2001): Conversaciones con Pedro Almodóvar. Madrid: Akal. Stam, R.; Burgoyne, R. y Flitterman-Lewis, S. (1999): Nuevos conceptos de la teoría del cine. Barcelona: Paidós.
Zurián, F. y Vázquez, C. (2005): “Almodóvar: el cine como pasión”. En Actas del Congreso Internacional “Pedro Almodóvar”.
Poyato Sánchez, P. (2014). Narrative form in Bad Education (Pedro Almodóvar, 2004). Fonseca, Journal of Communication, 9(9), 207–232. Retrieved from https://revistas.usal.es/cuatro/index.php/2172-9077/article/view/12235
Downloads
Download data is not yet available.
+
−