Cine, docencia y medicina: quince años no son nada…

Josep-E BAÑOS, Fèlix BOSCH

Texto completo:

PDF

Referencias


Baños JE, Aramburu J, Sentí M. Biocinema: the experience of using popular movies with students of Biology. Rev Med Cine 2005; 1:42-46. Disponible en: http://revistamedicinacine.usal.es/index.php/volumenes/volumen1/num2/546

Bosch F, Baños JE. Empleo de películas comerciales en la docencia de la farmacología. Educ Med. 1999; 2:197.

Darbyshire D, Baker P. A systematic review and thematic analysis of cinema in medical education. Med Humanities 2012; 38:28-33.

http://dx.doi.org/10.1136/medhum-2011-010026

Farré M, Bosch F, Roset PN, Baños JE. Putting clinical pharmacology in context. The use of popular movies. J Clin Pharmacol. 2004; 44:30-36.

http://dx.doi.org/10.1177/0091270003260679

Koren G. Awakenings: using a popular movie to teach clinical pharmacology. Clin Pharmacol Ther. 1993; 53:3-5.

http://dx.doi.org/10.1038/clpt.1993.2

Tarrés MC. Análisis bibliométrico de la Revista Medicina y Cine. Rev Med Cine 2009; 5:106-115. Disponible en: http://revistamedicinacine.usal.es/index.php/ volumenes/volumen5/num3/323








Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 License.